מנכ"ל החברה שהציעה מגורים ללא מזרחים: "בדיחה גרועה"

חברת "באמונה" פרסמה היום פרסומת גזענית שמבטיחה לדתיים מגורים בשכונה נקייה מחילונים מזרחים ■ הגולשים התנפלו על החברה, ומנכ"ל החברה מנסה למזער נזקים: " הבדיחה הזו לא מצחיקה, זה הופק במהירות"

סרטון "באמונה" / צילום: מהוידאו
סרטון "באמונה" / צילום: מהוידאו

מנכ"ל חברת "באמונה", ישראל זעירא, מנסה למזער נזקים ומקיים היום (ב') סדרת ריאיונות לערוצי התקשורת, שבהם הוא מתנצל על הפרסומת הגזענית שעשתה היום רעש רב, כשהציגה "פנטזיה" של דתיים למגורים בשכונה נקייה ממזרחים חילוניים.

"זו הבדיחה הכי גרועה שאי-פעם נשמעה פה", אמר זעירא בריאיון ל"שש עם" בערוץ 2. "זה לא תהליך של 3 חודשים, זה הופק במהירות. אני כמובן אחראי על כל התקלה הזו, וזה לא משנה מי חברת ההפקה. בסופו של דבר הבדיחה הזו לא מצחיקה. זה סרטון שהיה אמור לעודד מגורים בשכונה הומוגנית, ואנו מתנצלים ומודים בטעות על מה שקרה - לא רק כי פגענו, אלא כי זה נוגד את הערכים שאנחנו מאמינים בהם".

לדבריו, "מתוכננים סרטונים נוספים שאמורים להיות משוחררים בהדרגה, ואנחנו כמובן נעשה חוויה מתקנת לצופים שלנו".

ראיון נוסף עם זעירא ישודר גם ב"כלכלי בלילה" בערוץ 20 הלילה עם שרון גל. בראיון זעירא נשאל איך קרה שהסרטון הופץ והאם ראה אותו קודם ואמר: "ראיתי. הדוברת שלנו בדיוק בחופשת לידה, מחר ברית המילה של הבן שלה ולכן קרה מה שקרה". 

לשאלה אם זה הצחיק אותו, השיב אחרי ההתנצלות: "כן, קצת".

כזכור, בפרסומת ששחררה חברת הבנייה "באמונה", העוסקת בבניית פרויקטים למגורים במגזר הדתי, הוצעה שכונת מגורים בקריית גת לאשכנזים בלבד, קרי ללא שכנים מזרחים.

בפרסומת נראית משפחה דתית שרה שיר חנוכה, ולפתע שכנים מזרחים מפריעים ומתפרעים בדירת השכנים. בסוף הפרסומת נשמע קריין האומר: "גם אתם חולמים על בית משלכם? רוצים שכנים כלבבכם? לסרוגים יש בית חדש - הצטרפו היום לקהילת כרמי גת".

נוכח הזעם הציבורי שעוררה הפרסומת, החברה החליטה להוריד את הפרסומת וכתבה בדף הפייסבוק שלה את התגובה הבאה: "החברה הורידה את הסרטון ההומוריסטי כדי לא לפגוע ברגשותיהם של אלה שנפגעו ממנו. נמשיך להקים שכונות איכותיות לציבור הדתי בכרמי גת ובמקומות נוספים בכל רחבי הארץ. מאחלים לכולם חג חנוכה שמח!".