צפו: הצליח לכייס מעוברי אורח 12 אלף שקל ב-4 שעות

צפו בווידאו וראו כמה קל לכייס לכם את הסמארטפון: סרטון ויראלי חדש מדגים כמה קל ופשוט לכייס עוברים ושבים ברחוב, ומספק המלצות כיצד להתגונן מפני גניבות הסמארטפונים שהפכו למכת מדינה

כייסים, יועץ, בריטניה, Nationwide, סמארטפונים, פשע / צילום: סולנט ניוז
כייסים, יועץ, בריטניה, Nationwide, סמארטפונים, פשע / צילום: סולנט ניוז

לי תומפסון בן ה-47 הוא יועץ רשמי של משטרת בריטניה, שהחליט להדגים עד כמה קל ופשוט לכייס עוברים והשבים ברחוב. בסרטון הדגמה, אותו הפיק עבור חברת הביטוח Nationwide, הצליח תומפסון לגנוב מכשירי סמארטפון, תיקים וארנקים מ-10 קורבנות בתוך פחות מ-4 שעות, מבלי שמישהו מהם שם לב למתרחש.

סך רווחי יום העבודה הפלילי הקצרצר הזה עמדו על יותר מ-2,000 ליש"ט, כלומר כ-12 אלף שקל.

הטכניקה בה תומפסון השתמש הייתה הסחת דעת, שהסתמכה על נכונותם של בני אדם לסייע לזרים הניגשים אליהם ברחוב מבלי לחשוד בכוונותיהם, כאשר במקרים אחרים הצליח היועץ הבריטי לחטוף תיקים או את תכולתם בזכות חוסר תשומת-לב של בעליהם, שפשוט היו שקועים עמוק בתוך המסך של הסמארטפון שלהם.

לדבריו, "הדרך הטובה ביותר להגן על עצמכם מפני כייסים היא להחביא את החפצים שלכם. אם הם לא רואים את החפץ, הם לא ייקחו את הסיכון, הם מחפשים את המטרה הקלה. כייסים מתמקדים בסמארטפונים משום שהם בעלי ערך רב. גנבים יכולים לקבל מהטלפון שלכם מידע שימושי ומגוון; תמונות אישיות, מידע אישי, מידע פיננסי אישי. למרבה הצער, הסמארטפונים ימשיכו להיות יעד מרכזי עבור כייסים".