הטיפ היומי: מניית טכנולוגיה ותיקה שעדיין כדאי לקנות

האנליסט שמוליק קרפף מבנק לאומי ממליץ על מניית סיסקו

חברת ציוד התקשורת Cisco / צילום: רויטרס
חברת ציוד התקשורת Cisco / צילום: רויטרס

חברת ציוד התקשורת סיסקו  נסחרת בנאסד"ק בשווי של 138.7 מיליארד דולר.

לאחרונה פרסמה החברה תוצאות כספיות יפות לרבעון שהסתיים בספטמבר. היא דיווחה על הכנסות של 12.7 מיליארד דולר ועל רווח נקי מתואם למניה (Non-GAAP) של 59 סנט - עלייה של 4% ו-9.3%, בהתאמה, בהשוואה לרבעון המקביל אשתקד. צפון אמריקה תרמה 7.8 מיליארד דולר לשורת ההכנסות - עלייה של 4%. השווקים המתעוררים ואסיה-פסיפיק תרמו להכנסות 3.1 מיליארד דולר ו-1.8 מיליארד דולר, בהתאמה - עלייה של 3% לעומת אשתקד.

מבחינת פילוח עסקי, בלטו לחיוב חטיבת מרכזי המידע וחטיבת ה-Wireless שהציגו ברבעון צמיחה מרשימה של 24% ושל 7%, בהתאמה. כמו-כן, סיסקו הציגה שיפור בשולי הרווח הגולמי, שעמד על 63.2% לעומת שולי רווח גולמי של 62% ברבעון הקודם, וזאת כתוצאה מהמעבר למוצרים בעלי שולי רווח גבוהים יותר. את הרבעון סיימה סיסקו עם מזומנים בסך 59.1 מיליארד דולר כנגד חוב כולל של 24.6 מיליארד דולר.

החודש הודיעה החברה על שיתוף פורץ דרך עם חברת Ericsson. במסגרת שיתוף הפעולה, יספקו שתי החברות מגוון רחב של פתרונות תקשורת. את התשתית תספק אריקסון בעוד שאת החיבור למחשוב ענן ואת ניתוח הנתונים תספק סיסקו. השתיים מתכוונות לייצר כך הכנסות של כ-1 מיליארד דולר כל אחת, ולבצר יתרון תחרותי משמעותי אל מול החברות אלקטל ונוקיה שהודיעו השנה על מיזוג.

השבוע הודיעה סיסקו על רכישת חברת Acano הבריטית ב-700 מיליון דולר. Acano עוסקת בעיקר באספקת תשתיות ותוכנה לשירותי שיחות ועידה. בכך סיסקו מחזקת את חטיבת ה-Collaboration שלה שצמחה ברבעון ב-17%. סיסקו ממשיכה לתגמל את בעלי מניותיה, וברבעון חילקה 2.3 מיליארד דולר, מחציתם בדיבידנדים ומחציתם ברכישה עצמית של מניות.

החברה צופה צמיחה של 0%-2% בהכנסות ברבעון הבא, לאור חולשה מסוימת בהזמנות, המיוחסת לאי-ודאות בסביבה המאקרו-כלכלית. כיום נסחרת המניה במכפיל רווח חזוי (לסוף 2015) של 11.5 בלבד עם תשואת דיבידנד נאה של 3.2%. אנו נותרים עם המלצת "קנייה" על מניית סיסקו.

* נכתב ע"י שמוליק קרפף, אנליסט מניות ואג"ח במערך הייעוץ של בנק לאומי