איך חוזה של ספורטאי, בסך 217 מיליון דולר - יכול להיחשב לנמוך?

זה הסכום שיקבל דייויד פרייס, שחתם השבוע בקבוצת ה-MLB בוסטון רד-סוקס, בשבע השנים הקרובות; סכום שמציב את החוזה שלו רק במקום התשיעי ברשימת החוזים היקרים ביותר בספורט כיום

דייויד פרייס, MLB, בייסבול / צלם: רויטרס
דייויד פרייס, MLB, בייסבול / צלם: רויטרס

בוסטון רד-סוקס החתימה השבוע את דייויד פרייס, פרי-אייג'נט ששיחק בשנים האחרונות בטורונטו בלו ג'ייז, דטרויט טייגרס וטמפה ביי רייס על חוזה גרנדיוזי בסך 217 מיליון דולר לשבע שנים.

בכך, הפך פרייס בן ה-30 לפיצ'ר היקר ביותר בתולדות הבייסבול, לאחר ששבר את שיא ה-MLB הקודם שנרשם בשנה שעברה - עת חתם הפיצ'ר קלייטון קרשואו על הארכת חוזה בלוס אנג'לס דודג'רס תמורת 215 מיליון דולר לשבע שנים.

שני החוזים המטורפים האלו שקיבלו הפיצ'רים (יש לציין שמדובר על סכומי ברוטו) עדיין לא שוברים את השיאים של כלל הספורט העולמי: פרייס נכנס רק למקום התשיעי ברשימת החוזים הכי גדולים, ודחק את קרשואו בכך למקום ה-10.

את המקום הראשון מחזיק ג'יאנקרלו סטאנטון, שחתום על חוזה בסך 325 מיליון דולר ל-13 שנה בקבוצת ה-MLB מיאמי מרלינס; במקומות 2 ו-3 מחזיקים שני חוזים עליהם חתם אלכס רודריגז (הראשון על סך 252 מיליון דולר ל-10 שנים במדי טקסס ריינג'רס, השני עבור 275 מיליון דולר ל-10 שנים בניו יורק יאנקיז).

תשעה מתוך עשרת החוזים היקרים ביותר של ספורטאים כיום הם של שחקני בייסבול מה-MLB, מלבד המקום החמישי, שם ניתן למצוא את סבסטיאן פטל, נהגה של קבוצת הפורמולה 1 פרארי (שיקבל 240 מיליון דולר בשלוש שנים). אגב, ממוצע השכר השנתי של פטל בחוזה שלו - 80 מיליון דולר - הוא הגבוה ביותר כיום בספורט, בכל הענפים, הן הקבוצתיים והן האישיים.