אנטרופי מתנגדת לתגמולי העתק לגיל שרון בדסק"ש

בחברת הייעוץ מבקרים את התגמול ההוני בהיקף של כ-43 מיליון שקל למנכ"ל הנכנס של דסק"ש: "אין קשר מובהק בין ההטבה לביצועי המניה" ■ את רכיב השכר הקבוע בהסכם אנטרופי רואה כ"סביר"

גיל שרון / צילום: תמר מצפי
גיל שרון / צילום: תמר מצפי

ביום חמישי בשבוע הבא תכנס חברת דיסקונט השקעות (דסק"ש) אסיפה מיוחדת של בעלי מניותיה, כאשר על הפרק שינוי במדיניות התגמול של החברה ואישור חבילת תגמול מפנקת במיוחד למנכ"ל הנכנס, גיל שרון, שכבר זכתה לביקורת נוקבת.

לקראת האסיפה, המליצה אתמול חברת הייעוץ אנטרופי, לקהל לקוחותיה מקרב הגופים המוסדיים להתנגד לשני הסעיפים שיעלו להצבעה באסיפה אשר קשורים זה בזה. שינוי מדיניות התגמול נדרש מאחר ותנאי השכר שקיבל שרון מדירקטוריון דסק"ש, חורגים ממדיניות השכר הקודמת שאימצה דסק"ש ב-2013.

שרון, שמסיים בעוד כשלושה חודשים עשור בתפקיד מנכ"ל פלאפון, קיבל מדירקטוריון דסק"ש בראשות היו"ר אדוארדו אלשטיין, חבילת תגמולים בשווי של עד 15 מיליון שקל בשנה, על פני 5 שנות החוזה עמו. זו כוללת שכר בעלות שנתית של 3.24 מיליון שקל, מענק במזומן מותנה יעדים בגובה של עד 3.24 מיליון שקל נוספים בשנה, וכן הקצאת מניות דסק"ש והחברות הבנות שופרסל וסלקום (בהן ישמש שרון בתפקיד היו"ר), בהיקף של כ-43 מיליון שקל.

למרות קריסת המניה

על רכיב השכר הקבוע של שרון, כותבת אנטרופי כי הוא סביר, לאור הצורך להתאים את תנאיו לאלו להן היה זכאי בשנתו האחרונה בפלאפון. גם ביחס למנגנון המענק השנתי, מציינים האנליסטים באנטרופי כי הם מוצאים את תקרת המענק (גובה עלות השכר השנתית) כסבירה, למרות שתנאי הסף הכלליים הנוגעים להענקת המענק (התניית פירעון או ירידה מניית החברה) אינם אפקטיביים לטעמם מנקודת מבט של בעלי המניות מהציבור שחוו על בשרם קריסה של 60% במניית החברה בשנתיים האחרונה.

כך שבאנטרופי מתנגדים למעשה בעיקר לתגמול ההוני המוצע לשרון, קרי להקצאה במנות של מניות חסומות של דסק"ש, שופרסל וסלקום, שתבוצע לאורך חמשת שנות חוזה העסקתו. "אנו סבורים כי מטרת הענקת מכשירים הוניים הינה חיזוק הקשר בין נושא המשרה לבין כלל בעלי המניות, והידוק האינטרסים של הצדדים בראייה ארוכת טווח. מבחינתנו את תנאי ההקצאה המוצעים, אנו מעריכים כי אין בתנאי ההקצאה כדי לקדם מטרה זו", כותבים האנליסטים באנטרופי.

באנטרופי מסבירים כי שווי המניות שיוקצו לשרון (42.8 מיליון שקל על פני חמש שנות החוזה) הינו חריג ביחס לנהוג ולמקובל בחברות דומות אחרות. בנוסף לכך, מציינים שם כי הבשלת המניות החסומות אינה תלויה בהתממשות יעדים עסקיים אלא ברכיב הזמן בלבד, ושמדובר בהטבה שאינה מקושרת באופן מובהק לביצועיה של מניית דסק"ש.

לאור זאת שבאנטרופי מתנגדים לחבילת המניות שיקבל שרון, הם ממליצים למוסדיים להתנגד גם לשינוי מדינות התגמול בחברה, שכוללת מתן אפשרות לדירקטוריון להעניק למנכ"ל חבילת תגמול הוני בהיקף של עד 9 מיליון שקל בשנה.

עיקרי חבילת התגמול

שכר ברוטו של 200 אלף שקל בחודש והטבות נוספות

בונוס שנתי של עד 12 משכורות תלוי ביצועים

מניות דסק"ש, שופרסל וסלקום בשווי שוק של 43 מיליון שקל

ג'יפ "טוארג" ששוויו כ-450 אלף שקל

הודעה מוקדמת של 9 חודשים במקרה פיטורים