מנכ"לית פייסבוק ישראל: עסק קטן יכול לנצח את הגדולים

בפאנל בנושא תפיסות עולם משנות חיים, במסגרת ועידת ישראל לעסקים של "גלובס", אמרה תאני-סופר כי "החברות הרזות הופכות להיות החברות הגדולות הבאות. התחרות היא לאו דווקא המתחרה הישיר, אלא אלה שעכשיו מפתחים במוסך ברחובות את 'הדבר הבא'"

עדי סופר תאני - מנכ"לית ישראל פייסבוק / צילום: איל יצהר
עדי סופר תאני - מנכ"לית ישראל פייסבוק / צילום: איל יצהר

"רובנו עובדים בחברות שלא יהיו קיימות בתוך עשר שנים". כך אמרה מנכ"לית פייסבוק ישראל, עדי תאני-סופר, בפאנל בנושא תפיסות עולם משנות חיים, במסגרת ועידת ישראל לעסקים של "גלובס", שהנחתה ליאת רון.

לדברי תאני-סופר, "הטכנולוגיה הסירה את חסמי הכניסה ומאפשרת לעסק קטן להיכנס למגרש של השחקנים הגדולים ולנצח בו. החברות הרזות הופכות להיות החברות הגדולות הבאות. וואטסאפ, עם 50 עובדים, שירתה 450 מיליון משתמשים, כשקנו אותה. יש כאלה שלא פה ושלא השכילו להשתנות. בעיקר החברות הגדולות והאיטיות כדוגמת קודאק, נוקיה, בלוק-באסטר ואחרות. התחרות היא לאו דווקא המתחרה הישיר, אלא אלה שעכשיו מפתחים במוסך ברחובות את 'הדבר הבא', שישנה את עולם התוכן שלהם לגמרי. מה שגט טקסי למשל שעשו לחברות המוניות".

"לחברה קטנה", המשיכה תאני-סופר, "יש המון יתרון אבל כשהיא מצליחה היא הופכת לגדולה ומסורבלת. אם מייצרים תרבות ארגונית שנותנת לעובדים קול אמיתי ולהביע את דעתם ניתן להצליח ולא להפוך לחברות שיעלמו מהעולם".

אליזבת קוגן, מנהלת חדשנות ומו"פ גנרי בטבע, דיברה על החדשנות בתחום התרופות: "ממוצע שימוש בתרופות של אדם בן 65 הוא 5 טבליות ביום", אמרה קוגן. "25% מהם לוקחים 10 טבליות ביום, והמספרים רק גדלים".

בעתיד, טוענת קוגן, יהיה שתל בגוף שישלט על ידי מכשיר הסמארטפון שיפריש את התרופה ובנוסף נוכל להדפיס את התרופות עם מרכיבים שונים ומשקל נכון לכל חולה בנפרד. לדבריה, זה לא מדע בדיוני, אלא דברים שיקרו תוך עשר או עשרים שנה. היא אמרה שטבע מתמקדת בנושא החדשנות, ולכן ביצעה בשנים האחרונות רכישות של חברות שונות המובילות חדשנות בתחום.

סיון יערי, מייסדת ומנכל"ית אינוביישן אפריקה, שאף זכתה על פעילותה בפרס האו"ם לחדשנות, ציינה כי העמותה שהקימה לחיבור כפרים באפריקה למים וחשמל באמצעות טכנולוגיה ישראלית ואנרגיה סולארית,  כבר פועלת ב-7 מדינות וב-120 כפרים.

אורי בן פורת, סמנכ"ל קיימות קבוצת שיכון ובינוי, ציין כי "שוק התשתיות והנדל"ן הוא שוק ללא שינויים כמעט, והאתגר הוא לשלב בין הרעיונות שבחוץ לבין מה שקיים". לדבריו, החברה השיקה באחרונה את בילד-אפ - תכנית חדשנות ליזמים, המזמינה גורמים שונים להציע רעיונות חדשניים בתחום.

ד"ר רועי צזנה, חוקר עמית בסדנת יובל נאמן ומומחה לננו טכנולוגיה, המתגורר בארה"ב, שלח נציג מיוחד - "רובוט" שמורכב מסוג של סגווי עם רמקול ומצלמה, לבוש עם חליפה ועניבה ומסתובב על הבמה בשליטה מרחוק. לדברי צזנה,  יותר ויותר עובדים ב"בולשיט ג׳ובס". לדבריו, "במקום 50 שעות בשבוע עובדים 15 שעות. השימוש ההולך והגובר במחשבים ורובוטים מביא לעליה גדולה בפרודקטיביות כאשר מצד שני הצורך בעובדים הולך ויורד, מה שגורם לעשירים להפוך ליותר עשירים כי הם שולטים בטכנולוגיות".

ישראל אייבי, סמנכ"ל בכיר לקוחות עסקיים פלאפון, סיפר על השירות החדש של פלאפון, המאפשרת שירותי מיחשוב בענן לעסקים קטנים, מה שמאוד מקל על העסקים הללו, שלא אחת נופלים כי מעדיפים להשקיע במהות של העסק, על פני טכנולוגיה.

פרופסור שולמית לבנברג, חוקרת בפקולטה להנדסה ביו-רפואית ומכון ראסל ברי לננו מדעים וננו טכנולוגיה בטכניון , מתמחה בהנדסת רקמות, ציינה כי בעתיד ניתן יהיה להשתיל אברים וחלקים שגודלו בצורה מהונדסת. לדבריה, מדובר בתאי גזע מיוחדים בוגרים מהעור או השיער, שמעבירים אותם אחורה למצב עוברי.