דן מוכרת 50% מקרקע בבני ברק לאשטרום נכסים ב-85 מ' ש'

חברת האוטובוסים נערכת להקמת פרויקט נדל"ן נוסף על קרקעות שבבעלותה שבה קיימת תב"ע לבניית שני מגדלי משרדים בשטח של 85 אלף מ"ר ■ שתי החברות עשויות לפעול בעתיד לשינוי התוכנית

השריפה בחניון האוטובוסים של דן הסמוך לקרקע שלגביה מתקיים המו"מ / צילום: ניב אהרונסון, וואלהNEWS
השריפה בחניון האוטובוסים של דן הסמוך לקרקע שלגביה מתקיים המו"מ / צילום: ניב אהרונסון, וואלהNEWS

חברת האוטובוסים דן נערכת להקמת פרויקט נדל"ן נוסף על קרקעות שבבעלותה, ומנהלת מו"מ למכירת 50% מזכויותיה בחלק העיקרי של מגרש "מוסך דן" בבני ברק לידי חברת אשטרום נכסים, תמורת 85 מיליון שקל. במקום קיימת תב"ע (תוכנית בניין עיר) לבניית שני מגדלי משרדים בשטח של 85 אלף מ"ר, אולם שתי החברות עשויות לפעול בעתיד לשינוי התוכנית.

מגרש "מוסך דן" משתרע על פני 15.5 דונמים בצומת הרחובות בן גוריון, אבא הלל סילבר ודרך ששת הימים בבני ברק. כיום משמש המגרש את חברת דן כמוסך וחניית אוטובוסים. נזכיר כי לפני כחודשיים פרצה שריפה במתחם אחר שבבעלות דן המשמש כחניון, לא רחוק מזה שלגביו מתנהל כעת המו"מ, וכילתה עשרות אוטובוסים של החברה. על פי הערכות, גובה הנזק שנגרם מהשריפה הוא 30-40 מיליון שקל.

מו"מ למכירת נכס בהרצליה לדלק

באשטרום נכסים, המשתייכת לקבוצת הנדל"ן והתשתיות אשטרום, ציינו היום כי בכוונת החברה לרכוש מידי דן מחצית מהזכויות בחלק הקרקע ששטחו 13.5 דונם, לצורך הקמת שטחי משרדים, כאשר את שני הדונמים הנותרים תמכור דן לצד ג'. אשטרום נכסים מדגישה כי נכון למועד הדיווח, אין ודאות כי המו"מ יתגבש לכדי הסכם מחייב.

בחודש שעבר נחשף ב"גלובס" כי זרוע הנכסים של דן מנהלת משא ומתן מתקדם למכירת בניין משרדים לקבוצת דלק שבשליטת יצחק תשובה תמורת 245 מיליון שקל. הבניין, בשטח של 11 אלף מ"ר, אמור להפוך למטה החדש של קבוצת דלק, הפועלת היום ממשרדים בנתניה, במידה שהמו"מ בין הצדדים יושלם בהצלחה.

חברת דן מעורבת כיום בפרויקטי נדל"ן נוספים, ובהם הקמת מגדל המגורים היוקרתי ארלוזורוב 17 בת"א. מגדל זה, הנבנה על חורבותיו של מוסך דן הישן בת"א, עתיד לכלול 29 קומות ו-131 דירות בשטח בנוי כולל של 27 אלף מ"ר.