שוק המט"ח: הדולר היציג התחזק בכ-0.6% ל-3.878 שקלים

האירו ממשיך להתחזק מול המטבעות המרכזיים בעולם לאחר ההחלטה של הבנק המרכזי האירופי להרחיב את התוכנית להקלה כמותית - אך לא באופן אגרסיבי כמו שציפו המשקיעים ■ פריים ברוקר: "מדובר בתיקון נקודתי ולא בשינוי מגמה"

דולר / צלם: רויטרס
דולר / צלם: רויטרס

המסחר בשוק המט"ח מתנהל היום (ג') בהיחלשות השקל מול המטבעות המרכזיים. הדולר היציג התחזק בכ-0.6% מול השקל ונקבע ברמה של 3.878 שקלים. האירו קפץ בכ-1.1% לרמה של 4.212 שקלים.

בעולם, האירו ממשיך להתחזק מול הדולר בכ-0.4% לרמה של 1.08 דולרים לאירו. זאת ברקע להחלטה של הבנק המרכזי האירופי בשבוע שעבר להרחיב את התוכנית להקלה כמותית, אם כי לא באופן אגריסיבי כמו שהמשקיעים ציפו.

מחירי הנפט ממשיכים לרדת היום לאחר שאתמול נפלו ב-5.8% לשפל של כמעט 7 שנים. זאת בעיקר בשל תוצאות הפגישה של המדינות החברות בקרטל הנפט אופ"ק בסוף השבוע, שוב לא הצליחו להגיע להסכמה על הפחתת תפוקת הנפט במטרה להתמודד עם הירידה בביקוש ולווסת את המחירים כלפי מעלה. איראן, חזרה על ההצהרות שלה בחודשים האחרונים והכריזה כי תגביר את תפוקת הנפט ברגע שיוסרו מעליה הסנקציות. 

ב-FXCM מציינים היום: "הדולר-שקל זינק מעלה כ-6 אגורות, מרמות השפל באזור 3.81 ועד ל-3.87 ולמעשה מחק את כל הירידה שנרשמה בשבוע שעבר בעקבות הזינוק של האירו בעולם. כאמור, הירידה שראינו בדולר בשבוע שעבר נבעה בעיקר מההפתעה בעקבות הצעדים המינוריים שעליהם הודיע ה-ECB, מה שגרם להמוני סוחרים לסגור את השורטים על האירו.התנודות החדות הללו שאנו רואים בדולר-שקל גם נובעות מהתדלדלות נפחי המסחר לקראת חג המולד".

בפריים-ברוקר התייחסו היום בסקירה היומית להחלטת הריבית בארה"ב: "להערכתנו, עד להחלטת הריבית ב-16 בדצמבר חלק מהסוחרים יתמכו במטבע האמריקאי ויחזקו אותו מול האירו. עם זאת, חלק מן הסוחרים יעדיפו להמתין להחלטה עצמה כדי לתפוס פוזיציה. לאחר ההכרזה על הפחתת הריבית על הפיקדונות באירופה בשבוע שעבר ראינו התחזקות חדה של האירו - אך לדעתנו מדובר בתיקון נקודתי ולא בשינוי מגמה ארוכת טווח. תנועת הכסף העולמית ממשיכה לזרום לכיוונה של כלכלת ארה"ב אשר מציגה נתוני מאקרו חיוביים, וצמיחה חזקה".