טאואר קיבלה הלוואה של 70 מיליון דולר מ-3 בנקים ביפן

הבנקים היפנים JA Mitsui, Sumitomo Mitsui Trust Bank Limited, ו-Showa התחייבו לספק לטאואר הלוואה ארוכת-טווח עד דצמבר 2020

חברת השבבים הישראלית טאואר  הודיעה היום (ג') כי חתמה על הסכם מחייב לקבלת הלוואה ארוכת-טווח עם 3 בנקים מובילים ביפן (JA Mitsui,   Sumitomo Mitsui Trust Bank Limited ו-Showa), בכ-70 מיליון דולר (8.5 מיליארד ין יפני), עבור החברה-הבת של טאואר ביפן (המיזם המשותף עם פנסוניק).

ההלוואה נושאת ריבית שנתית של TIBOR+2% ותיפרע ב-7 תשלומים שווים החל משנתיים לאחר מועד החתימה ועד הרבעון הרביעי של שנת 2020. ההלוואה החדשה מהווה תוספת להלוואה קיימת של 8.8 מיליארד ין יפני שפירעונה מתחיל ב-2016 עם תשלום של 2.5 מיליארד ין יפני שישולם באותה שנה.

קיושי דוי, מנהל החטיבה העסקית העולמית בבנק היפני JA Mitsui, מסר כי "אנו שמחים מאוד לראות את ההצלחות והצמיחה המרשימים אותם מציגה TPSCo מאז הקמתה וכן את התוצאות והתחזיות שהינן כעת אפילו יותר טובות מהתוכנית העסקית המקורית שהוגשה לנו לפני כשנתיים. אנחנו שמחים להרחיב את העסקים שלנו עם טאואר באמצעות החתימה על הסכם מחייב זה".

עמית מפה, סמנכ"ל הכספים של טאואר-ג'אז פנסוניק סמיקונדקטור, הוסיף: "הסכם זה תומך באסטרטגית הצמיחה העסקית והאופרטיבית שלנו ויתמוך גם בתוכניות להמשך הרחבת יכולות הייצור ובסיס הלקוחות שלנו תוך חיזוק התוצאות הפיננסיות שלנו".