גאדג'טים: LG - V10 - סמארטפון מוצלח עם צילום סלפי רחב

הפאבלט של LG מגיב בצורה מוצלחת בזכות חומרה חזקה, אבל מנגנון טביעת האצבע דורש שיפור והסוללה מאכזבת ■ המסך המשני מתגלה כפתרון מוצלח, המצלמה הראשית איכותית, אבל מצלמת הסלפי מאכזבת

קטגוריית הפאבלטים היא אחת היוקרתיות בשוק. מדובר במכשירים המגיעים עם מסך בגודל 5.7 אינץ' ומאפשרים להשתמש בהם גם כמיני טאבלט. LG חונכת את סדרת הפאבלטים החדשה שלה בישראל עם V10 - דגם חדש ועמוס ביכולות.

מסך: מה שמייחד את ה-V10 הוא המסך המשני שלו (2.1 אינץ'), הממוקם בחלקו העליון של המסך הראשי (5.7 אינץ') ומיועד לספק אינפורמציה חיונית מבלי להדליק את המסך הגדול. הדבר אמור לחסוך בזמן סוללה (דבר שבפועל כמעט לא מורגש). המסך המשני מספק מידע קבוע על מצב הסוללה והשעה, חיווי על מסרונים, הודעות וואטס אפ ומיילים והוא גם מאפשר להפעיל באמצעותו אפליקציות שונות. הרעיון עצמו חביב מאוד ואפילו יעיל, מכיוון שהוא חוסך את הדלקת המסך עשרות פעמים ביום.

המסך הראשי איכותי - רזולוציית 2K עם מסגרת דקיקה וציפוי זכוכית מסוג גורילה גלאס 4 של חברת קורנינג. מנגנון התאורה האחורי האוטומטי אינו מוצלח - הוא מוריד בצורה דרסטית את התאורה, עד כדי כך שקשה לראות.

מיגון: המכשיר עשוי מסגרת מתכת אשר אמורה לספק לו עמידות. גב המכשיר עשוי חומר רך, בו גם משתמשים במכשירי ניתוח רפואיים ובשעוני יוקרה. הפינות, הנחשבות לרגישות ביותר לנפילות, קיבלו מיגון כפול. למרות זאת, לאחר שהמכשיר נפל כפעמיים מגובה מטר על רצפה, נגרמו שברים במסך. לכן, למרות הבטחות LG על עמידות, עדיף לכסות אותו בכיסוי.

טביעת אצבע: LG משלבת בפעם הראשונה במכשיר משלה (ולא בדגם נקסוס) מנגנון טביעת אצבע. מדובר בטכנולוגיה שהפכה לסטנדרט בסמארטפוני פרימיום, ומאפשרת לשחרר את נעילת המכשיר מבלי להשתמש בסיסמה. המנגנון נמצא בגב הפאבלט, אבל הוא לא טוב כמו של המתחרים, גם בגלל מהירות התגובה המעט איטית שלו וגם בגלל שהוא דורש שתי פעולות לפתיחת הטלפון: לחיצה על הכפתור והחזקת האצבע זמן נוסף עבור הזיהוי שלה. בדגמים מתחרים, מדובר בפעולה המתבצעת בו-זמנית.

עיצוב: הפאבלט יחסית גדול וכבד - עוביו 8.6 מ"מ ומשקלו 192 גרם - אבל הוא נוח לאחיזה ביחס לפאלבט. הגרסה שנבדקה הגיעה עם גב בציפוי גומי לבן עם חספוסים, הנותנים תחושה נעימה כאשר מחזיקים אותו. צדי המכשיר הם בצבע זהב וגם המסגרת של המצלמה באותו צבע. התחושה יוקרתית מאוד.

ממשק: LG מציעה ב-V10 את הממשק המוכר שלה מסדרת ה-G. מערכת ההפעלה היא אנדרואיד לוליפופ (5.1.1). הממשק של LG כולל פתיחת נעילה, באמצעות הקשה בסדר מסוים עם האצבע, הקשה כפולה על המסך עבור הדלקת או כיבוי המסך ווגם מענה אוטומטי לשיחה כאשר מקרבים את הטלפון לאוזן. אחרי שמתרגלים, קשה להפסיק להשתמש בתכונות האלה.

חומרה: בניגוד למתחרה הישיר - Note 5 של סמסונג - ה-V10 כולל אפשרות להרחבת הזיכרון באמצעות כרטיס (עד 200 ג'יגה). ברשת סלקום מציעים כרטיס זיכרון בנפח 200 ג'יגה לרוכשים המכשיר באתר האינטרנט. זיכרון המכשיר עומד על 32 ג'יגה, כאשר חלק מהרשתות מציעות לרכוש את גרסת ה-64 ג'יגה במחיר 32 ג'יגה. ה-V10 מגיע עם מעבד 6 ליבות מסוג סנפדרגון 808 של קוואלקום במהירות 1.44 ו-1.82 ג'יגה הרץ' עם 4 ג'יגה זיכרון עבודה. מדובר בסוס עבודה שפשוט עובד מצויין וחלק.

מצלמה: LG שילבה בחלק הקדמי של הפאבלט שתי מצלמות עם חיישני 5 מגה פיקסל, שבאמצעותן ניתן לצלם תמונה קבוצתית בזווית רחבה של 120 מעלות ולא 80 מעלות. ב-LG משתמשים באלגוריתם חכם בתוכנה, המשלב את התמונות משתי העדשות ובכך פותרים את המשתמשים בשימוש במוט סלפי. למרות הזווית הרחבה המאפשרת צילום סלפי טוב בהרבה, איכות התמונות מגורענת ולא חדה. אפילו בתנאי תאורה טובים, התוצאות מאכזבות.

מצלמת הסטילס הראשית מגיעה עם חיישן 16 מגה פיקסל, כאן LG מצליחה להשאיר את המשתמש מרוצה. ישנהם המון אפשרויות להגדרה ידנית, שיספקו גם צלמים מקצועיים. התמונות חדות ועשירות בצבעים. צילום תמונות בלילה מוצלח מאוד, כאשר הפלאש בעל התאורה הכפולה (חמה וקרה) מצליח לספק תוצאות נהדרות. ה-V10 גם כולל מצב צילום ידני לווידיאו. ניתן לקבוע את מהירות התריס, איזון לבן, קצב הפריימים, ISO והמיקוד תוך כדי הצילום. הרזולוציה היא UHD והתוצאות מוצלחות.

סוללה: הפאבלטים מציעים ברוב המקרים סוללות טובות במיוחד, ה-V10 מציע סוללה בינונית (3000 מיליאמפר). הסוללה מחזיקה ברוב המקרים עד השעה שמונה בערב. בתור פיצוי, LG מציעה טכנולוגיית טעינה מהירה - 50% מהסוללה בתוך 40 דקות (מטען תואם מצורף לערכה). LG גם מאפשרת לפרק את הסוללה, מבלי לגשת למעבדה לצורך הפעולה הזו.

בשורה התחתונה:הפאבלט מגיב בצורה מוצלחת בזכות חומרה חזקה, אבל מנגנון טביעת האצבע דורש שיפור והסוללה מאכזבת. המסך המשני מתגלה כפתרון מוצלח, המצלמה הראשית איכותית, אבל מצלמת הסלפי מאכזבת.

מחיר: 3,400 שקל.

ציון: 9.