בוטלה עסקת רכישת AVA על-ידי פלייטק של טדיא שגיא

הבנק המרכזי האירי הודיע כי הוא מתנגד למכירת חברת הפורקס Ava Ttade לפלייטק; פלייטק ערערה, הנושא היה אמור לעבור לדיון מחודש בבנק המרכזי האירי - ואז העסקה בוטלה

חברת פלייטק , שבבעלות טדי שגיא, לא תרכוש את AVA, כשברקע סאגת התנגדות הבנק המרכזי של אירלנד.

בחודשים האחרונים דווח בתקשורת הזרה כי הבנק המרכזי האירי מתנגד לעסקה. עם זאת, פלייטק הגישה בקשת ערעור בטענה כי נפלו פגמים בהחלטת הבנק המרכזי האירי. בקשתה התקבלה והנושא הועבר לדיון נוסף בבנק המרכזי האירי, אולם כעת העסקה בוטלה ע"י הבעלים של AVA, כך שפלייטק לא תרכוש את החברה.

ביולי השנה, פלייטק הודיעה כי חברת הבת שלה, TradeFX, תרכוש את חברת Ava Trade הישראלית, תמורת 105 מיליון דולר. אווה טרייד הינה חברת פורקס שהוקמה ב-2006 על ידי עמנואל קרוניץ ונגב נוסצקי ורשומה באירנלד. שגיא היה מעוניין להיחשף לתחום המסחר בהפרשי החוזים (CFD) ובמסחר במט"ח. לאווה טרייד יש נפח מסחר של כ-60 מיליארד דולר בחודש, עם מעל ל-2 מיליון עסקאות בחודש.

עוד לפני ביטול עסקת AVA, חלומו של המיליארדר הישראלי להפוך לאימפריה בתחום הפורקס ספג מכה קשה לאחר שהתפוצצה עסקת המכירה של חברת הפורקס Plus500 לפלייטקזאת לאחר ששתי החברות לא הצליחה לקבל את אישור רגולטור הבריטי (FCA) לעסקה. גורמים בשוק ההון העריכו אז כי אחת מדרישות הרגולטור הבריטי, המפקח על Plus500 (שהינה מוסד פיננסי), כתנאי לאישור העסקה, הייתה כי שגיא, המחזיק 33% ממניות פלייטק, ימכור את רוב החזקותיו ויחדל מלהיות בעל השליטה בחברה. הסיבה היא הרשעתו של שגיא לפני כ-20 שנה בעבירות ניירות ערך. פלייטק הייתה אמורה לרכוש את Plus500 תמורת 460 מיליון פאונד (כ-700 מיליון דולר).