מדגמים בצרפת: כישלון לימין הקיצוני וללה פן בבחירות האזוריות

הצרפתים נשמעו לקריאת הנשיא הולנד ונהרו לקלפיות כדי לשמור שבסיבוב השני בבחירות לא תעמוד מפלגת החזית הלאומית בראש אף מחוז - כך עולה ממדגמים שפורסמו בצרפת. בסיבוב הראשון זכתה המפלגה בשישה מחוזות מתוך 13 ■ שיעור ההצבעה הפעם עלה משמעותית ועמד על 61%

מארין לה פן / צילום: רויטרס
מארין לה פן / צילום: רויטרס

מדגמים שפורסמו הלילה (א') עם סגירת הקלפיות מצביעים על כישלון למפלגת הימין הקיצוני, החזית הלאומית בראשות מארין לה פן, בסיבוב השני בבחירות האזוריות. התוצאה באה בקבות פרישתה של מפלגתו של הנשיא פרנסואה הולנד בשני מחוזות לקראת הסיבוב השני, וקריאתו לתומכים לבחור באופן טקטי כדי להותיר את החזית הלאומית מחוץ לשלטון. לפי מדגמים שונים, סרקוזי ומפלגתו זכו ב-57.5% מהקולות במחוז הצפוני, שם נותרה לה פן עם 42.5% מהקולות.

בדרום-מזרח המדינה, שם אחיינתה מריון לה פן הייתה למועמדת, השמרנים זכו ב-54.5% והחזית הלאומית ב-45.5%. שיעור ההצבעה עמד על 61%, עלייה של 10% מהסיבוב הראשון.

שיעור ההצבעה עלה היום משמעותית בהשוואה לשיעור ההצבעה שנרשם ביום ראשון, אז נערך הסיבוב הראשון בבחירות. הבחירות האזוריות היו בגדר מבחן לכוחה של מפלגתה של לה פן, והשאלה שנשאלה היום בצרפת היא אם לה פן תוכל לתרגם את הכוח שצברה לאחר הפיגועים שאירעו בפריז לפני חודש בדיוק ועל רקע סוגיית הפליטים לכוח אלקטורלי.