נתניהו: "המתווה - הנתיב היחיד שמאפשר פיתוח שדות"

ראש הממשלה בכנסת: "אנחנו מעוניינים בכמה וכמה שדות על מנת שההכנסות למדינה תהיינה הרבה יותר גדולות, כלומר מאות מיליארדים של שקלים" ■  "הממשלה בראשותי פועלת באופן עקבי להוצאת אזרחים ממעגל העוני"

בנימין נתניהו / צילום: רויטרס
בנימין נתניהו / צילום: רויטרס

ראש הממשלה בנימין נתניהו התייחס היום בכנסת למתווה הגז וגם לדוח העוני. נתניהו אמר כי "אנחנו עומדים בפני השלמת נושא הגז. בישראל יש צורך בכמה אסדות ושדות גז וזאת כדי להקטין את התלות באסדה אחת שהייתה כבר יעד להתקפת פיגועים. המתווה שמדובר בו הוא הנתיב היחיד שמבטיח סיכוי סביר לפיתוח אסדות נוספות. אם לא יהיה המתווה וודאי שלא יהיו אסדות נוספות ואז נעמוד בפני אתגר ביטחוני קשה".

שנית, אמר נתניהו, "המתווה הזה הוא הנתיב היחיד שמאפשר פיתוח שדות גם למטרות כלכליות. אנחנו מעוניינים בכמה וכמה שדות על מנת שההכנסות למדינה תהיינה הרבה יותר גדולות, כלומר מאות מיליארדים של שקלים שילכו לחינוך, לרווחה, לבריאות, לצרכים הלאומיים שלנו. ללא המתווה - וודאי שלא יהיה לנו". 

"גם מהטעם הביטחוני וגם מהטעם הכלכלי, המתווה הוא דבר חיוני למדינת ישראל. וגם מטעם של זיהום האוויר משום שאנחנו רוצים כמובן להשתמש בגז כאנרגיה הרבה יותר נקייה מסוגים אחרים של אנרגיה שעומדות לרשותנו". 

עוד הוסיף ראש הממשלה: "אני חייב להגיד שכל הרגולטורים, כל אנשי המקצוע זולת אחד, תמכו ותומכים במתווה הזה. יש שיח שלצערי הופך יותר ויותר אופוזיציוני, בעל רקע פוליטי, שמתנגד למתווה רק משום שהממשלה מביאה אותו. זה לא ירתיע אותנו, אנחנו שוקלים את הדברים לגופם. בעניין הלאומי, המתווה הזה טוב למדינת ישראל".

"פועלים בעקביות להוצאת אזרחים ממעגל העוני"

בהתייחסות לדו"ח העוני אמר נתניהו כי "הממשלה בראשותי פועלת באופן עקבי להוצאת אזרחים ממעגל העוני. הנה העובדות שלא שומעים אותם: משנת 2009 יש ירידה עקבית ומתמשכת בשיעורי העוני, אנחנו רואים את זה גם במשפחות וגם בילדים, הירידה ברורה משנה לשנה. לפעמים זה לא יורד בשנה אבל גם לא עולה, לפעמים זה יורד, ברוב קבוצות האוכלוסיה. אנחנו מחויבים להמשיך בכך".

"השוני הוא בשנת 2014, שם היה שינוי, בעיקר כתוצאה מהשינוי שנעשה בקצבאות הילדים. הייתה עלייה קטנה אבל אני רוצה לומר שבאופן עקבי, חוץ מהשנה הזאת, הירידה ברורה והמגמה ברורה, לא רק בעניין של משפחות שיוצאות ממעגל העוני אלא גם ירידה במדד אי-השוויון בחברה הישראלית, שני מדדים מאוד חשובים".

עוד אמר נתניהו: "עם כינונה של הממשלה הנוכחית אנחנו נקטנו בכמה צעדים שלדעתי באופן משמעותי ישפיעו על הדבר הזה ויחזירו את זה לנתיב הקיים - אנחנו נראה את זה בשנה הבאה: העלינו את קצבאות הילדים בצורה מדודה ואחראית והכנסנו שם אלמנט שלא היה קיים, וזה חיסכון ארוך טווח שישתחרר לילד בבגרותו. זה לא סתם סיוע לילדים אלא סיוע עם מרכיב של חיסכון ארוך טווח, דבר חשוב כלכלית וחברתית".

"בנוסף, העלינו את שכר המינימום והגדלנו אתמול את התוספת הניתנת להשלמת הכנסה למקבלי קצבאות זקנה. אלה שלושה צעדים שמטרתם לשמר את המגמה של ירידה בשיעורי העוני. הדבר הזה משקף את המדיניות שלנו ואפשר לתמצת את זה בצמיחה כלכלית בצד רווחה חברתית. שום ממשלה לא עשתה את זה, שום ממשלה לא הצמיחה את הכלכלה בצורה כל כך עקבית, עם רפורמות שמסייעות לתחרות ולצמיחה. מנגד, הממשלות מאז שנת 2009 והלאה בראשותי, באופן עקבי ושיטתי אנחנו מורידים את שיעורי העוני. אני יודע שזה לא נכנס לשיח הציבורי, אבל אלו העובדות וכדאי להתעדכן עליהן".