הכנסת הפיקה 5 תשדירים לשיפור תדמיתה בציבור ב-1.8 מ' ש'

יו"ר הכנסת יולי אדלשטיין: "הידרדרות תדמיתה של הכנסת מהווה סכנה אמיתית ומוחשית לדמוקרטיה בישראל" ■ האם תשדירי השירות יעזרו לתדמית של הכנסת וחבריה בעיני הבוחרים?

ח``כ חנין זועבי, דיון וועדת החינוך של הכנסת / צילום: ערוץ הכנסת
ח``כ חנין זועבי, דיון וועדת החינוך של הכנסת / צילום: ערוץ הכנסת

הכנסת יוצאת בסדרת תשדירי שירות טלוויזיוניים שנועדו לשפר את תדמית הכנסת בעיני הציבור, עקב ירידה חדה באופן שבו האזרחים רואים את נבחריהם - לאור תצוגות הנפל שקורות לא אחת בדיוני המליאה והוועדות - ולרוב משודרים בשידור חי וישיר.

הקמפיין, ביוזמת יו"ר הכנסת יולי אדלשטיין, עולה היום (ג') לאוויר, ועלותו למשלם המסים היא 1.8 מיליון שקל, באמצעות לשכת הפרסום הממשלתית (לפ"מ). הוא מתאר את עבודת החקיקה בכנסת כדי לשפר את שקיפות המשכן לציבור.

לפי הודעת הכנסת, הצורך בתשדירי ההסברה נולד מביקורת ציבורית חוזרת ונשנית על כך שעבודת הכנסת האמיתית אינה חשופה לציבור. "רוב הציבור אינו מכיר את מהות עבודת החקיקה הנעשית בכנסת ותפקידים אחרים שהכנסת ממלאת. מחקרים מצביעים על פגיעה מתמשכת בתדמית הכנסת, בין השאר בשל חוסר ידע של הציבור, החשוף לא פעם רק לנושאים שוליים וגימיקים הזוכים להבלטה".

לתשדירי הטלוויזיה תצטרף גם סדרת פרויקטים חינוכיים לציון "יובל למשכן הכנסת" (שנוסד ב 1966), שהחלו בקיץ ויתקיימו לאורך שנה שלמה, יוזמת יו"ר הכנסת לחלוקת פרס מיוחד לחבר הכנסת ההוגן, חיזוק הביקורים בכנסת והתוכניות החינוכיות הנלוות לביקורים ועוד.

לדברי אדלשטיין, "הידרדרות תדמיתה של הכנסת מהווה סכנה אמתית ומוחשית לדמוקרטיה בישראל. הכנסת היא מהפרלמנטים הפעילים והמחוקקים בעולם. פרלמנט מתקדם עם השפעה דרמטית על החברה הישראלית ומעורבות בכל אירוע היסטורי בתולדות המדינה. אין שעה טובה מזו לנסות להראות ולהסביר כי פועלה של הכנסת והשפעתה הממשית בחקיקה ובנושאים אחרים בהם היא מטפלת - עולה אלפי מונים על תדמיתה".

מנכ"ל הכנסת, רונן פלוט, מסר: "מדובר בקמפיין צנוע יחסית במונחי פרסום, מתוך זהירות בכספי ציבור, וגם משום שזהו מהלך ניסיוני מבחינתנו. אני מאמין שנצליח באמצעות התשדירים להציג את פניה האמיתיות והיפות של הכנסת, משום שיש עוול מתמשך באופן שבו עבודת הכנסת מוצגת לציבור".

5 התשדירים מציגים את חוק הזכות לעבודה בישיבה; חוק הגנת הצרכן; חוק השאלת ספרי לימוד; חוק שוויון זכויות לאנשים עם מוגבלות; ותשדיר בנושא שקיפות הכנסת באתר האינטרנט שלה.