מבחן אולטימטיבי: הרכבים שהוכתרו כבטוחים ביותר שיש

הדגמים החדשים של טויוטה, הונדה, יונדאי, פולקסווגן, אאודי ושאר היצרניות הגדולות הועמדו למבחן הבטיחות האולטימטיבי ■ אילו רכבים הוכתרו כבטוחים ביותר על הכביש לשנת 2016? צפו בתוצאות

דגמי 2016 יחלו בקרוב להימכר בכל העולם ובישראל. רגע לפני שזה קורה, ארגון הבטיחות האמריקאי IIHS, המכתיר מדי שנה מאז היווסדו ב-1959 את יצרנית הרכב הבטוחה ביותר בארה"ב, פרסם את תוצאותיו לשנת 2016. הארגון, שהוא למעשה המקביל של היורו אן קאפ האירופאי, בוחן בכל שנה קלנדרית מאות מכוניות מכל הדגמים והמותגים. מדי שנה הרף אותו מציב הגוף ללא מטרות רווח הולך ומטפס כשהציון הגבוהה ביותר המוענק למכוניות הוא טופ סייפטי פיק פלוס.

מי שגרפה את התואר היוקרתי "מותג הרכב הבטוח בארה"ב" היא טויוטה; לא פחות מתשעה דגמים של היצרן היפני זכו לציון הגבוהה ביותר, בהם הפריוס, הקאמרי, הראב ארבע ועד מספר דגמי לקסוס. מיד אחרי טויוטה ממוקמת הונדה עם שמונה דגמים שזכו לציון הגבוהה ביותר. פולקסוואגן ואאודי נמצאים במקום השלישי עם שבעה דגמים ובמקום הרביעי עם שישה דגמים נמצאת סובארו. 

חשוב לציין כי המבחנים מבוצעים רק למכוניות שנמכרות בארצות הברית וכי רק 48 דגמים בלבד מתוך מאות מכוניות על שלל הדגמים ויצרנים זכו לציון הגבוהה ביותר. חלק מהתנאים לקבלת התואר מעבר למבחני הריסוק הקשוחים הן מערכות עזר לנהג כשהבולטת מבניהם היא מערכת הבלימה אוטומטית שנכנסת לפעולה רגע לפני התנגשות כשהנהג אינו בולם את המכונית בעצמו.

למרות הרף שלא מפסיק לעלות נדמה כי יצרניות הרכב מגיבות בהתאם ומציידות את הדגמים שלהן מעבר לשלדות יעילות יותר במקרה של תאונה גם במערכות תומכות נהיגה שבאות להשלים את מעטפת הבטיחות החשובה של הנוסעים ברכב.