טרנד חם: אנשים נפגשים עם זרים - וסועדים עמם

בהמשך למגמות מצליחות כמו Airbnb או Eatwith, שבמסגרתן תיירים לנים וסועדים בבתים "רגילים", צצות יוזמות מקומיות נוספות של אירוח, הסעדה ומפגשים של אנשים עם אנשים, ממגוון יישובים וסגנונות חיים

רונה זלינקובסקי / צילום: שלומי יוסף

בני משפחת זלינקובסקי מצפים לאורחים היום. הם נרגשים במיוחד, בעיקר כי הם לא מכירים את האורחים שיגיעו הפעם לביתם, בדומה למפגשים קודמים שבהם אירחו אנשים שמעולם לא פגשו קודם. רונה ויובל זלינקובסקי הם מורי דרך כבר 15 שנים, ועוסקים בעיקר בתיירות נכנסת. זה תקופה, לצד ההדרכות הסטנדרטיות באתרי החובה (טבריה והכינרת, ירושלים, נצרת, תל אביב וים המלח) הם גילו את הצמא האדיר שיש לתיירות אותנטית, כזו המאפשרת חוויה בלתי אמצעית בבתי ישראלים מהיישוב, והחלו לארח קבוצות בהרכבים שונים ומגוונים בביתם הכפרי במושב בית יהושע שבשרון.

"במהלך השנים שבהם טיילנו, הדרכנו ולימדנו, גילינו שאחת החוויות המשמעותיות ביותר לתייר הוא חוויית המפגש האינטימי, האישי, האמיתי, כל מה שמעבר לאתרים התיירותיים הקלאסיים. גילינו שיש עניין במשהו שהוא ייחודי המאפשר מפגש בין אנשים. הזדמנות בלתי פורמלית לביקור, לשיחה, לאכילה משותפת. גם כשאנחנו מטיילים מחוץ לארץ אנחנו מחפשים מפגשים כאלה", אומר יובל.

"אנשים בימינו מטיילים הרבה. הם מחפשים מפגשים ומקומות פחות מתוירים ומוכרים: יקבים קטנים, מחלבות מקומיות, משקים חקלאיים, צורות התיישבות שונות וגם מפגשים אינטימיים עם תושבים מקומיים. באופן טבעי, הרבה מהקבוצות ומהמשפחות שאותן הדרכנו הגיעו לביתנו במושב, וראינו שאנחנו נהנים לארח ואנשים נהנו מהביקור. לפני כשנה החלטנו להוסיף את ביתנו כאופציה לביקור במהלך שהות בישראל ואף השקנו אתר אינטרנט ייעודי לשם כך www.israelihospitality.com", מסבירים רונה ויובל.

לטובת המיזם גייסו את מיה טובין-גונן, תושבת האזור שהיא גם קונדיטורית ושפית של בישול בריא, ויחד הם מתקינים סעודות מקומיות מהירקות שהם מגדלים במושב, גבינות ממחלבות מהמושב הסמוך ועוד. גם הירקות מגיעים מהאזור. משפחת שטיין מ"שדה ירוק", מטפחת את חלקותיהם ואת חלקות השכנים לפי סטנדרטים אורגניים.