חברת התרופות ISIS שינתה את שמה בגלל דאע"ש

סמנכ"לית החברה מקליפורניה ששינתה את שמה ליוניס: "אנו מעוניינים שיקשרו אותנו לתרופות מצילות חיים"

תרופה / צילום: shutterstock
תרופה / צילום: shutterstock

חברת ISIS Pharmaceuticals הודיעה אתמול (ו') כי החליפה את שמה ל-Ionis  Pharmaceuticals בניסיון לבדל את עצמה מדאע"ש, קבוצת הטרור מהמדינה האיסלמית שראשי התיבות של שמה (ISIS) זהים לשמה הקודם של החברה.

יוניס פקמצבטיקלס, שבסיסה בקרלסבד, קליפורניה, מחוץ לסן דייגו, שקלה לראשונה את החלפת השם בחודש שעבר, בעקבות התקפת הטרור על פריז, שבה נרצחו 120 אזרחים. כעבור כמה ימים לקח על עצמו ארגון הטרור אחריות על סדרה של פיצוצים וירי המוני שהיכו את בירת צרפת במתקפה הגדולה ביותר מאז 1 בספטמבר 2001 בארה"ב.

ב-2 בדצמבר פתחו בני זוג נשואים בירי במסיבה בסן ברנרדינו, קליפורניה, והרגו 14 עובדים ופצעו 22 נוספים. בעוד שדעא"ש טענה כי היה לה חלק בהתקפה, ה-FBI הודיע השבוע כי עדיין לא ניתן לבסס קשר ישיר בין המקרה לארגון.

קרלסבד ממוקמת כ-120 ק"מ מדרום-מערב לסן ברנרדינו. חברת הביוטק מדרום קליפורניה נקראה על שם איזיס, אלת הבריאות, הנישואים והחוכמה המצרית, שהופיעה לראשונה במיתולוגיה המצרית במאה השלישית לפנה"ס. הסגידה לה התפשטה לאחר מכן לאימפריה הרומית העתיקה.

"מטרתנו היא לייצר תרופות שיצילו חיי מטופלים, ואנו גאים להיות בחזית פיתוח התרופות החדשניות", אמרה לין פרשל, סמנכ"לית תפעול ביוניס פרמצבטיקלס. "החלטנו לשנות את שם החברה, כי כדי שאנשים יראו או ישמעו את שמנו, אנו רוצים שיחשבו על תרופות מצילות חיים שאנו מפתחים".