המניה הישראלית שהמריאה ב-125% תוך יומיים בוול סטריט

לא הולכת, קופצת: החלטה של צבא ארה"ב הזניקה את מניית ריווק הישראלית

שווייה של חברת ריווק (ReWalk ) יותר מהוכפל ביומיים האחרונים של שבוע המסחר בוול סטריט, לאחר שהחברה זינקה במהלכם 125%. החברה, שפיתחה מכשיר רובוטי להולכת משותקי גפיים כתחליף לכיסא גלגלים, הודיעה ביום חמישי כי האגף לשיקום נכים בצבא ארה"ב קיבל החלטה לרכוש לנכים העונים על הקריטריונים מערכות של ריווק לשימוש פרטי.

בתגובה, מניית ריווק זינקה ביום חמישי ב-83% במחזור מסחר עצום; ביום שישי המומנטום נמשך עם עלייה של כ-23% נוספים במניה ומחזור מסחר גדול עוד יותר. בסופו של שבוע המסחר, מניית ריווק ננעלה במחיר של 13.5 דולר, שמשקף לחברה שווי של 165 מיליון דולר.

עם זאת, בפרספקטיבה של שנה ורבע - מאז ההנפקה הראשונית של החברה בנאסד"ק - המניה כבר נסחרה במחירים גבוהים בהרבה. ריווק הונפקה בספטמבר 2014 במחיר של 12 דולר ובימים שלאחר ההנפקה היא נסקה לשיא של מעל 37 דולר, ששיקף לחברה שווי של יותר מ-400 מיליון דולר - יותר מכפול לעומת שווייה הנוכחי. בהמשך היא נחלשה על רקע אכזבת השוק מביצועי המכירות שלה, ולאורך כל החודשים האחרונים היא נסחרה מתחת למחיר ההנפקה.

המכשיר של ריווק הוא מעין שלד חיצוני של רובוט שתופס את הרגליים של המשותק ולמעשה "מוליך" אותן. בשילוב תמיכה של קביים, ניתן ללכת עם המכשיר אפילו כמה שעות רצוף. ממציא הטכנולוגיה הוא ד"ר עמית גופר, בעצמו משותק גפיים.

נציין כי הנפקת ריווק בוצעה כשבשוק ידעו שלחברה אין שיפוי ביטוחי רשמי למוצר שלה, אך המשקיעים העריכו כי מכשיר שפיתחה ייחשב למספיק אטרקטיבי ורבים יסכימו להוציא מכיסם את המחיר המבוקש (כ-70 אלף דולר למערכת). אלא שבפועל נמכרו פחות מערכות ממה שהוערך בשוק. בשלושת הרבעונים הראשונים של שנת 2015 ריווק מכרה 48 מערכות, והכנסותיה הסתכמו ב-2.4 מיליון דולר. החברה רשמה בתקופה זו הפסד נקי של 17.9 מיליון דולר, או 16.2 מיליון דולר על בסיס Non-GAAP.

בהודעת החברה מיום חמישי מסר מנכ"ל ריווק, לארי ג'סינסקי, כי "המדיניות ההיסטורית תאפשר לאלפי יוצאי צבא בארה"ב גישה לטכנולוגיה משנת-החיים שלנו".

המדיניות החדשה מאפשרת לכל נכה יוצא צבא שיש לו פגיעה בעמוד השדרה, אפשרות לפנות למרכזי הערכה של ריווק ברחבי ארה"ב, ואלו שיענו על קריטריונים פיזיים מסוימים יוכלו להשתמש בשלד של ריווק, שמאושר לשימוש על-ידי ה-FDA (רשות המזון והתרופות של ארה"ב).

ריווק לא מסרה פרטים או הערכות על היקף ההכנסות הצפוי כתוצאה מכך.