"הכי נמוך בת"א": מופע רחוב של אמן הפרפורמנס דרור ליברמן

המופע של דרור ליברמן ותיאטרון קליפה מציג את רחובות התחנה המרכזית בת"א במופע רחוב משולב באקרובטיקה אורבנית

אמן הפרפורמנס דרור ליברמן, חבר קבוצת תיאטרון "קליפה", מציג כבר מספר חודשים את מופע היחיד הייחודי "הכי נמוך בתל-אביב", שבו הוא משלב מופע תיאטרלי ופיזי עם טרנד הסיורים האורבניים.

המופע, שנבנה בליווי אמנותי של עדית הרמן, מתרחש ברחובות התל-אביביים, אך משרטט את דמותו של האמן כצעיר ישראלי המחפש משמעות ומקום משלו.

הוא עושה זאת תוך הצגה של כישרון תיאטרלי ואקרובטי, ואינו בוחל בחשיפה אישית, אוטוביוגרפית, של תחנות חייו המשתקפות בתהליך היצירה: מהישיבה בדרום הר חברון ושירות צבאי קרבי, דרך משבר אישי ומקצועי שהוביל ליצירת מופע רחוב שבו הוא מופיע בדמות ספיידרמן בברלין, ולבסוף - "חזרה למקום הנמוך ביותר בתל-אביב, המקום של מי שאין לו כבר מה להפסיד".

ליברמן משתמש בדמותו של ספיידרמן, כמשל: גיבור-על מיתי מצד אחד וריק ממשמעות מהצד השני, בהיותו דמות קומיקס בדויה וממוסחרת עד זרא. כך הוא מציג עמדה דואלית גם באשר לתפקידו של האמן - כיוצר ומציג בעל הילת גבורה-לרגע, שמתחבט בין תלאות חיי היומיום שלו, הרחק מאור הזרקורים.

תוך כדי סיור במרחב שבין מדרחוב נווה שאנן והתחנה המרכזית הישנה, המופע מייצר דיאלוג טעון ופוליטי, בין תחושת הזרות ואובדן הדרך של צעיר ישראלי בברלין לזו של התושבים הוותיקים, שמרגישים שהמדינה והעירייה שכחו אותם מאחור בדהרת המרוץ הנדל"ני קפיטליסטי, ולצידם המהגרים והעובדים הזרים, שמצאו את מקומם כאן, בחצר האחורית המוזנחת של העיר הגדולה תל-אביב. "עיר עולם" שמעדיפה להתרכז במעלותיה הנוצצות ולהדחיק את העובדה שבעולם יש גם תושבים פחות אטרקטיביים.

המופע הוצג לראשונה בפסטיבל "קליפה אדומה 2014". ליברמן מעיד עליו: "היצירה הזו היא שילוב בין מופע רחוב לווידוי. תמיד נמשכתי אל הדרכים הפתלתלות, הלא-סלולות. העבודה הזו עוסקת בחוויית המגורים בארץ רחוקה ותחושת הזרות המוחלטת שאפפה אותי כשהייתי בברלין. כשניסיתי להחיות מחדש את החומרים האלה, מצאתי השראה גדולה באזור הזה בתל-אביב".

יום שישי 25.12, בשעה 13:00, יציאה מבית תיאטרון קליפה, הרכבת 38, תל-אביב. אורך המופע: כ-60 דקות. מחיר כרטיס: 50 שקל. www.clipa.co.il.