סלקום וגולן הגישו בקשת מיזוג למשרד התקשורת

לאחר שבקשת המיזוג הוגשה לרשות ההגבלים העסקיים, הגישו הצדדים בקשת מיזוג גם למשרד התקשורת - שחייב לאשר אותה

מיכאל גולן ניר שטרן / צילום: אריאל בליאק וסיון פרג'
מיכאל גולן ניר שטרן / צילום: אריאל בליאק וסיון פרג'

חברות הסלולר סלקום וגולן טלקום הגישו היום (ב') בקשת מיזוג למשרד התקשורת. הבקשה מוגשת לאחר שבשבוע שעבר הוגשה בקשת מיזוג לרשות ההגבלים העסקיים.

לצורך אישור המיזוג, נזכיר, נדרשים אישורים משני הגופים. כעת החברות צפויות להציג חוות-דעת כלכליות ומשפטיות לטובת אישור המיזוג. 

לסלקום וגולן יש שנה להשלים את העסקה, כלומר עד סוף 2016, ונדמה כי הבדיקה לא תהיה מהירה הפעם, היות ומדובר בעסקה בעלת רגישות גבוהה שנגועה גם בשיקולים פוליטיים. 

אם מדברים על שיקולים פוליטיים, סביר להניח שהם לא יהיו בצד של רשות ההגבלים, שתבדוק את המיזוג מבחינת תועלתה או נזקה על התחרות ותו לא.

לעומת הרשות, די ברור שמשרד התקשורת יקבל את ההחלטה על-פי שיקולים פוליטיים ולא מקצועיים, בדיוק כפי שקרה בעקבות האמירה של ראש הממשלה ושר התקשורת בנימין נתניהו, שהצהיר על הסתייגותו נכון לעכשיו מהמיזוג, בעקבות תיאום עם שר האוצר משה כחלון שהביע התנגדות למיזוג - התנגדות שכל-כולה פוליטית ואינה מבוססת על בדיקה מקצועית של שוק הסלולר שנתיים לאחר הרפורמה הגדולה שעשה בשוק הסלולר. 

על-פי חוק התקשורת, כל העברת אמצעי בעלות מעל ל-5% אצל בעל רישיון חייב באישורו. נזכיר כי משרד התקשורת הודיע בשבוע שעבר על כוונתו לקנוס את גולן בעשרות מיליוני שקלים, בשל העובדה שפירק את הרשת שלו ללא אישור.