איזיצ'יפ פנתה ל-31 רוכשים פוטנציאליים - אך לא קיבלה הצעות

לאחר דחיית אסיפת בעלי המניות הקודמת, מלאנוקס נתנה לאיזיצ'יפ תקופה של 30 יום למצוא רוכש אחר, ונאמר שאם תגיע הצעה גבוהה יותר, מלאנוקס תוכל להשוות אותה ■ אלא ש-30 הימים חלפו ללא הצעה חדשה

איל וולדמן, ואלי פרוכטר / צילום: איל יצהר
איל וולדמן, ואלי פרוכטר / צילום: איל יצהר

לקראת אסיפת בעלי המניות של איזיצ'יפ, שתתכנס ב-19 בינואר להצביע על מכירת החברה למלאנוקס, פרסמה היום החברה זימון ובו פירוט על אירועי החודש האחרון. כזכור, אסיפה קודמת שכונסה לאישור העסקה נדחתה ברגע האחרון לאחר שהחברות הבינו שלא ישיגו את הרוב הנדרש, 75%, וזאת על רקע התנגדות של בעלת מניות מיעוט באיזיצ'יפ לעסקה.

לאחר דחיית האסיפה, מלאנוקס נתנה לאיזיצ'יפ תקופה של 30 יום למצוא רוכש אחר ונאמר שאם תגיע הצעה גבוהה יותר, מלאנוקס תוכל להשוות אותה. אלא ש-30 הימים חלפו ללא הצעה חדשה.

לפי הזימון לאסיפה החדשה, כמה ימים לאחר דחיית האסיפה הקודמת פנה בנק ברקליס המייצג את איזיצ'יפ ל-31 רוכשים פוטנציאליים, מתוכם 6 שברקליס כבר פנה אליהם לפני חתימת ההסכם עם מלאנוקס. אחד מהגורמים אליהם פנה הבנק הביע עניין במו"מ, חתם על הסכם סודיות עם איזיצ'יפ ובכיריו נפגשו עם בכירי איזיצ'יפ. עם זאת, כעבור מספר ימים, הודיע אותו גורם לברקליס שהוא אינו מעוניין ברכישת איזיצ'יפ. בסופו של דבר, 26 גורמים אליהם פנה הבנק הודיעו שאינם מעוניינים ו-4 כלל לא הגיבו לפניית ברקליס. אף גורם נוסף לא פנה מיוזמתו לחברה או לבנק.

איזיצ'יפ, בניהולו של אלי פרוכטר, מפתחת שבבים לנתבי רשתות תקשורת, ומלאנוקס, המנוהלת על ידי איל וולדמן, מפתחת ומשווקת ציוד תקשורת להעברת נתונים מהירה בתקשורת ארגונית. מלאנוקס מבקשת לרכוש את איזיצ'יפ תמורת 811 מיליון דולר, לפי מחיר של 25.5 דולר למניה. באיזיצ'יפ ממליצים לבעלי המניות לתמוך בעסקה. קרן ההשקעות רייג'ינג קפיטל המחזיקה בכ-8.1% ממניות החברה הודיעה על כוונתה להתנגד.