חקלאים לנתניהו: קדם קנאביס רפואי - יותר משתלם מגז טבעי

הדברים נאמרו בכנס של ענף החקלאות באיגוד השמאים ■ בעתירה משפטית שהגישה השנה קבוצת חקלאים, נטען כי בשוק הקנאביס הרפואי בישראל פועלים כיום 8 מגדלים בלבד, כשמספר המשתמשים בתוצרי הצמח כבר הגיע לכ-22 אלף איש

שקי קנאביס לחלוקה / צילום: כפיר זיו
שקי קנאביס לחלוקה / צילום: כפיר זיו

עמוס רגב, יו"ר ענף החקלאות באיגוד השמאים, קרא אתמול (ב') לראש הממשלה בנימין נתניהו לתת אור ירוק להרחבת גידולי קנאביס רפואי בישראל. הדברים נאמרו בכנס של ענף החקלאות באיגוד השמאים. 

"אני מוצא לנכון לשבור שתיקה לאור מצבה הקשה של החקלאות", אמר רגב, "אני קורא לרה"מ נתניהו, לתת גז, להתערב ולדאוג לקידום הרחבת גידול הקנאביס למטרות רפואיות במגזר החקלאי ליצוא. מדובר בגידול שהפוטנציאל הגלום בו הינו גבוה לאין ערוך מתחום הגז הטבעי".

בעתירה משפטית שהגישה השנה קבוצת חקלאים, נטען כי בשוק הקנאביס הרפואי בישראל פועלים כיום 8 מגדלים בלבד, זאת בזמן שמספר המשתמשים בתוצרי הצמח כבר הגיע לכ-22 אלף איש, ואף צפוי לעלות בשל תועלותיו הרפואיות.

לפי מחקר שפרסמה מפלגת עלה ירוק, שלא עברה את אחוז החסימה בבחירות, ליגליציה כללית של הקנאביס (לא רק הרפואי) ומיסוי השוק שלו יכניסו למדינה כ-3 מיליארד שקל בשנה וייצרו 10,000 מקומות עבודה. לפי עלה ירוק, כ-14.5% מהאוכלוסייה בישראל צורכת קנאביס על בסיס קבוע והנחה היא שכל צרכן קנאביס צורך כ-8 גרם קנאביס בחודש בממוצע ומשלם כ-100 שקל בעבור כל גרם. 

לפי אותו מחקר, מחזור הקנאביס השנתי בישראל עומד כיום על כ-5 מיליארד שקל, כסף שזורם בעיקר לכיסיהם של ארגוני פשיעה. בעלה ירוק הציעו, כי המדינה תקבע מחיר של 50 שקל לגרם ותשתלט על שוק הקנאביס.