גאדג'טים: טלוויזיה חכמה של סוני עם תמונה מצוינת

אמנם היצרניות הדרום קוריאניות הן אלו ששולטות בשוק הטלוויזיה, אבל המסך מדגם X90c של סוני הוא לא פחות ממצוין ■ צרכנים בעלי תקציב מתאים, כדאי שיבדקו את הדגם הזה

סדרת הטלוויזיות של סוני לשנת 2015 היא הפתעה מוצלחת ומסתמנת כתחרות הכי גדולה בענף לענקיות הקוריאניות (מבחינת איכות המוצר, לא מבחינת המכירות). סוני החליטה השנה לשלב בטלוויזיות שלה את מערכת ההפעלה אנדרואיד TV של גוגל, לצד טכנולוגיית תמונה מוצלחת מאוד. דגם X90c הוא אחד הדגמים המובילים של סוני ואחד המסכים היקרים שלה. המחיר הגבוה זוכה לתמורה בכל ההיבטים.

ממשק: הטלוויזיות בשנים האחרונות הופכות לחכמות יותר ויותר. נקודה חשובה בבחירת מסך היא מערכת ההפעלה, אשר מאפשרת למשתמש ליהנות מאפליקציות ומגוון תכנים. סוני החליטה ללכת בדגמי 2015 על מערכת ההפעלה אנדרואיד TV מבית גוגל. לא כדאי להתבלבל עם מערכת ההפעלה אנדרואיד של הסמארטפונים והטאבלטים.

יצרניות טלוויזיה רבות שילבו את האנדרואיד הקיים בסמארטפון בתוך הטלוויזיה שלהן והתוצאה עגומה מאוד. אנדרואיד TV היא מערכת הפעלה אשר נבנתה לטלוויזיות, היא בעברית, היא כוללת הכתבה קולית בעברית לחיפוש תוכן (יש מיקרופון בשלט רחוק המצורף לערכה). לא מקבלים באנדרואיד טי.וי (לפחות בשלב זה) הודעות על פגישות מהיומן או מיילים.

המטרה היא לספק תוכן שצורכים על המסך הגדול, כאשר יושבים בנוחות בכורסה. האפליקציות הקיימות היום לאנדרואיד הרגיל לא זמינות ב-TV והמפתחים צריכים לבצע התאמות כדי להביא את האפליקציות למסך הגדול. מה שנחמד הוא שניתן לבצע את החיפוש בחנות של גוגל באמצעות הקול ובעברית.

בגוגל Play ניתן למצוא את אפליקציית KODI המשמשת כמעיין מדיה סנטר לצפייה בתוכן פיראטי, את הנגנים VLC ו-MX Player (חלקם מציגים כתוביות בעברית) וגם גישה לשירותי גוגל מיוזיק, יו- טיוב ומשחקים, אשר חלקם בתשלום וחלקם בחינם. סוני מאפשרת לחבר את שלט המשחק מהפלייסטיישן 4 ולשחק איתו במשחקים (משחקי סמארטפון ולא משחקים מהפלייסטיישן). מבחר האפליקציות באנדרואיד TV עדיין דל, אין כאן מאקו TV וסלקום TV, אבל בעתיד המצב צפוי להשתפר.

 

עיצוב: סוני הצליחה לייצר מסך דקיק, ממש דקיק. בחלק הדק שלו העובי עומד על 4.9 מ"מ, שזה פחות מסמארטפון. בחלק התחתון בגב המכשיר ישנה גיבנת, המשלבת את המוח של המסך, אבל כאשר מסתכלים עליו מהצד נשארים פעורי פה. גם הרגליות הכסופות המחוברות בצדדים, יוצרות תחושה כאילו המסך מרחף באוויר.

תמונה: X90 מגיעה בטכנולוגיית LED. הטלוויזיה תומכת ברזולוציית 4K האיכותי. צפייה בתוכן מהסוג הזה (עדיין נדיר למצוא תכנים ב-4K) היא לא פחות ממדהימה וכאן סוני לא מאכזבת בכלל. גם צפייה בתוכן ב-Full HD מצוינת, עם צבעים עשירים מאוד ונעימים לעין. המסך כולל קצב רענון תמונה של 800 הרץ ואת המעבד התמונה האחרון של החברה X1.

סאונד וחיבורים: סוני שילבה כאן מגבר סאונד מסוג DSEE HX, היודע להגביר את הסאונד לאיכות HD מכל מקור. בסך הכול התוצאות טובות ומאפשרות להאזין לשידורי הטלוויזיה באיכות טובה. למסך 4 כניסות HDMI ו-3 כניסות USB.

בשורה התחתונה: אמנם היצרניות הדרום קוריאניות הן אלו ששולטות בשוק הטלוויזיה, אבל המסך הזה של סוני הוא לא פחות ממצוין. צרכנים בעלי תקציב מתאים, כדאי שיבדקו את הדגם הזה.

מחיר: 19 אלף שקל ל-55 אינץ' ו-28,500 שקל ל-65 אינץ'.

ציון: 9.5.