"חתונת השנאה" של הימין הקיצוני: המשטרה פתחה בחקירה

בסרטון שנחשף בחדשות 10 נראים חלק מן האורחים חוגגים את מותו של עלי דוואבשה שנרצח לאחר שנשרף למוות, מניפים רובים וסכינים - ודוקרים את תמונתו של הפעוט

קרוב משפחה של התינוק עלי דוואבשה מציג את תמונתו בזירת הרצח / צילום: רויטרס
קרוב משפחה של התינוק עלי דוואבשה מציג את תמונתו בזירת הרצח / צילום: רויטרס

"מפלצות, חסרי צלם אנוש. מטורפים שמסכנים את המדינה": במערכת הפוליטית מזועזעים מהסרטון המטלטל בחתונה שזכתה לכינוי "חתונת השנאה", בה השתתפו אורחים רבים המזוהים עם הימין הקיצוני לפני כשבועיים.

בסרטון שנחשף בחדשות 10 נראים חלק מן האורחים חוגגים את מותו של עלי דוואבשה שנרצח לאחר שנשרף למוות, מניפים רובים וסכינים - ודוקרים את תמונתו של הפעוט. המשטרה הודיעה הבוקר (ה') כי חקירה בנושא נפתחה כבר לפני מספר ימים.

ממשטרת יהודה ושומרון נמסר כי "בעקבות פרסום תיעוד החתונה של פעילי הימין אמש ניתן לפרסם כי במשטרת מחוז ש"י נפתחה חקירה לפני מספר ימים בגין העבירות הרבות והחמורות שהוצגו בסרטון החתונה".

עוד הדגישו במשטרה כי מדובר בחומר חקירה חמור, שרק חלקו הקטן הוצג בתיעוד, והוא הועבר לפרקליטות לצורך אישור פתיחה בחקירה.

אתמול (ד') בשעות הצהריים ניתן אישור למשטרת ישראל - היחידה לפשיעה לאומנית ביחידה המרכזית של מחוז ש"י לחקור גם עבירות הסתה ועבירות נוספות.

"התמונות המזעזעות ששודרו הערב מראות את פניה האמיתיות של קבוצה המהווה סכנה לחברה הישראלית ולביטחון ישראל", אמר ראש הממשלה, בנימין נתניהו. "איננו מוכנים לקבל אנשים שכופרים בחוקי המדינה ואינם רואים עצמם כפופים להם. התמונות מעידות עד כמה חשוב שב"כ חזק למען ביטחון כולנו".

"אסור להשלים עם פעילותן של קבוצות קיצוניות שמתודלקות משנאה", אמר השר אורי אריאל, שגינה בחריפות את המראות בסרטון וכינה אותם מזעזעים. "אלימות ותמיכה באלימות ראויה לכל גינוי. זו אינה דרכה של הציונות, וזו אינה דרכה של ההתיישבות. חשוב שהמשטרה תחקור את האירוע ותבדוק אחר-כך עם הפרקליטות האם יש בסיס להעמדה לדין. החברה הישראלית צריכה להוקיע מתוכה התנהגות שכזו", הוסיף השר מהבית היהודי.

השר אריה דרעי גינה גם הוא את התמונות. "אני עומד מזועזע מהתמונות מעוררות הסלידה", אמר. "הגיע הזמן לומר בקול צלול וברור לאותם טרוריסטים - אין חלקנו עימכם, יהודים לא נהגו מעולם כך, לא נוהגים כך ולא ינהגו כך".

סגנית שר החוץ, ציפי חוטובלי, גינתה אף היא את התנהלות החוגגים. "הנערים שרקדו בחתונה שתועדה איבדו את הדרך", הדגישה חוטובלי. "זוהי לא דרכנו. לא דרכו של עם ישראל ולא דרכה של היהדות. רצח בדם קר של חפים מפשע הוא הדבר המגונה ביותר, בעוד שלרקוד ולהלל את הרצח מגונה ונתעב לא פחות".

ליברמן: "להוקיע ולמגר, מסכנים את המדינה"

"מטורפים. עלובי נפש, שכחתם מה זה להיות יהודים, אתם מביישים את הכיפה, את הטלית ואת שם השם", תקף יו"ר האופוזיציה, ח"כ יצחק הרצוג. "מי שרוקד בחתונה וחוגג רצח של תינוק בשנתו הוא לא יהודי ולא ישראלי. צריך לסגור אותו מאחורי סורג ובריח במהירות האפשרית".

"הסרטון בו נראים הרוקדים בחתונה עם כלי נשק ותמונת התינוק שנרצח, מעיד על חבורה מטורפת של אנשים מסוכנים", הגיב יו"ר ישראל ביתנו, ח"כ אביגדור ליברמן. "יש להוקיע את האנשים הללו ולמגר את התופעה הזו שפוגעת ביהדות ומסכנת את מדינת ישראל".

"האנשים האלה אינם יהודים. הם איבדו כל צלם אנוש. הם סכנה למדינת ישראל, ויש להילחם בהם כמו שלוחמים בחמאס או בחיזבאללה", קרא יו"ר יש עתיד, ח"כ יאיר לפיד. "אנחנו לא צריכים להיאבק רק נגד החמאס היהודי, אלא גם נגד המציאות שהולידה אותו בחטא. הגיע הזמן שנצא יחד - ימין, שמאל ומרכז - נגד התפיסות הקיצוניות והמטורפות שהולידו את חתונת הדמים הזו".