חלל תקשורת למשקיעים: "בוחנים מכירה או מיזוג"

מניית החברה עלתה מתחילת השבוע ב-22.5%, אך היא עדיין רחוקה מהשווי לפיו נסחרה טרם אובדן הקשר עם הלוויין עמוס 5

שאול אלוביץ / צילום: יוסי כהן
שאול אלוביץ / צילום: יוסי כהן

מניית חלל תקשורת  עלתה מתחילת שבוע המסחר ב-22.5%, על רקע פרסום ב"בלומברג" אודות המשך הנסיונות למכירת החברה, אך היא עדיין רחוקה מהמחיר בו נסחרה לפני שהודיעה על אובדן הקשר עם הלוויין עמוס 5, לפני כחודש. שווי השוק של חלל עומד על 738 מיליון שקל, ירידה של כ-33% לעומת שווי של כ-1.1 מיליארד שקל בחודש שעבר, טרם אובדן הלוויין. היום נסחרה המניה בירידה של4.5%.

חלל ערכה היום (ה') כנס משקיעים ובו עדכנה בין היתר בנוגע לסטטוס מול מבטחי הלוויין שהקשר עימו נותק. מומחה ביטוח שהגיע מטעם החברה, דיבר עם המשקיעים גם הוא והעריך שחלל תקבל את מלוא הסכום שעליו מבוטח הלוויין האובד.

בשבוע שעבר עדכנה חלל רשמית כי הלוויין עמוס 5 הוכרז כ"טוטאל לוס". האירוע של עמוס 5 והשפעתו על שווי החברה, נתפסו כגורמים שעלולים לפגוע בניסיון של בעל השליטה, שאול אלוביץ', למכור את החברה. לפני מספר חודשים חלל דיווחה שישנם מספר גורמים שהביעו עניין במיזוג או ברכישת החברה. במצגת שפורסמה היום אין התייחסות נרחבת לנושא זה, אך נכתב כי "החברה ממשיכה בבחינת חלופות למכירה או למיזוג של החברה. מספר גורמים הביעו עניין וממשיכים בפעילות מול החברה".

 

הפיצוי: כנראה ברבעון הראשון

חלל מספקת שירותי תקשורת לוויינית באמצעות לווייני "עמוס". במצגת שפרסמה היום החברה, היא העריכה שתקבולי הביטוח בגין עמוס 5, בסך 158 מיליון דולר, צפויים להגיע במהלך הרבעון הראשון של 2016. תקבולים אלו ישמשו לפירעון מלא של אג"ח סדרה י"ב (שמובטחת בין היתר בשעבוד ראשון על נכסי עמוס 5 ומערכותיו, לרבות תקבולי הביטוח של הלוויין), ולפירעון מוקדם חלקי של אג"ח י"ג ו-י"ד (שלהם שעבוד שני על הלוויין, ושעבוד ראשון על עמוס 6).

עוד נכתב במצגת החברה, כי חלל צפויה לשגר את הלוויין עמוס 6 במחצית הראשונה של 2016. החברה הוסיפה כי יש לה צבר הזמנות של 618 מיליון דולר בנטרול עמוס 5. לדברי החברה, "הלוויינים צפויים להמשיך להניב הכנסות שנים רבות לאחר פירעונות החוב" (המיוחסים להם, ש.ח.ו). כך למשל, בגין עמוס 6 יש לחברה חוב של 220 מיליון דולר (סדרות אג"ח י"ג ו-י"ד, בנטרול הפירעון החלקי לאחר תקבולי הביטוח על עמוס 5), שייפרעו עד שנת 2023. לאחר מכן, הלוויין ימשיך להניב הכנסות עד 2032. נכון להיום, צבר ההזמנות ממנו הוא 327 מיליון דולר.

בחברה ציינו עוד כי לא צפוי צורך בגיוס נוסף, לאור פריסת לוח הסילוקין של חובותיה וה-EBITDA הצפוי (רווח בנטרול ריבית, מס, פחת והפחתות). "החברה ממשיכה בפעילות לפיתוח עסקי לניצול נקודות שמיים קיימות ונוספות", צוין במצגת.

מניית חלל תקשורת
 מניית חלל תקשורת