אנטרופי תפרסם חוות דעת גם על חברות שלא נסחרות בת"א

חברת הייעוץ למוסדיים תשתף פעולה עם ISS - אחת מחברות הייעוץ הגדולות והמשפיעות בארה"ב

ענת גואטה / צילום: תמר מצפי
ענת גואטה / צילום: תמר מצפי

לקראת אסיפות בעלי מניות של חברות ישראליות הנסחרות בוול סטריט מתפרסמות בדרך כלל המלצות של חברות הייעוץ לגופים המוסדיים, שהבולטות ביניהן הן ISS ו-Glass Lewis. אם החברה נסחרת במקביל גם בבורסה של ת"א (דואלית), גם חברת הייעוץ המקומית אנטרופי מפרסמת לרוב את חוות הדעת שלה.

בקרוב פעילותה של אנטרופי תתרחב, והיא תכלול גם פרסום חוות דעת ללקוחותיה בקשר עם הצבעות באסיפות של חברות ישראליות הנסחרות רק בחו"ל. ישנן כמה עשרות חברות מסוג זה, וביניהן אפשר לציין לדוגמה את צ'ק פוינט, מלאנוקס, רדוור ואחרות.

אנטרופי עדכנה לאחרונה את לקוחותיה על השקת השירות החדש, וציינה בפניהם שהשירות "מיועד עבור לקוחותינו בהתמודדותם השוטפת עם עמידה בהנחיות הרגולציה וביישום מעורבות מוסדית בתחום הממשל התאגידי". השירות יחל בתחילת פברואר הקרוב, ויבוצע בשיתוף פעולה של אנטרופי עם ISS - אחת מחברות הייעוץ הגדולות והמשפיעות בארה"ב. ISS תשתף את אנטרופי במידע, והאחרונה תספק ללקוחותיה חוות דעת והמלצות לקראת האסיפות של החברות הרלוונטיות, בהתאם למדיניות ההצבעה של אנטרופי. מנכ"לית אנטרופי שירותי מחקר היא ענת גואטה.

לגופים המוסדיים שמחזיקים במניות של חברות ישראליות הנסחרות בחו"ל, השירות עשוי להיות מועיל בהחלט, אם כי לא בטוח שכל החברות יהיו מרוצות בהכרח מכך שעוד חברת ייעוץ תמליץ לבעלי המניות בהן כיצד להצביע.

לפני כשנתיים, לאחר שמלאנוקס נמחקה ממסחר בבורסה בת"א על רקע טענות על הרגולציה (ונשארה להיסחר רק בנאסד"ק), אמר מייסד ומנכ"ל מלאנוקס איל וולדמן כי "תנו לדירקטוריון את הכוח לעשות את הדבר הנכון, ולתת את התגמול הנכון. אני חושב שהתיקון הזה (תיקון 20 לחוק החברות הנוגע לשכר הבכירים, ש' ח' ו') לא עוזר. עם כל הכבוד, אנטרופי לא יכולה להבין את האתגרים שעומדים בפני ההנהלה, ולקבוע מהם היעדים".

לא חייבות להסכים

אפשר להניח שלא תמיד ההמלצות של אנטרופי יהיו זהות לאלו שתספק ISS, במקרה ששתיהן יפרסמו חוות דעת לקראת אותה אסיפה. בעבר כבר היו מקרים בהן המלצות השתיים היו מנוגדות זו לזו. כך למשל, בתחילת השנה המליצה ISS ללקוחותיה המחזיקים במניות בזק לתמוך בעסקת המיזוג עם yes, בעוד שאנטרופי המליצה להתנגד לעסקה במתווה שהוצע. בשנה שעברה, על רקע התנגדויות של בעלי מניות מיעוט להצעות שעלו להצבעה באסיפה של טבע, ISS תמכה בעמדת החברה ואילו אנטרופי המליצה להתנגד לחמש מתוך שמונה הצעות של החברה.

עם זאת, במקרים אחרים המליצו השתיים המלצות זהות, וכך למשל שתיהן המליצו לבעלי המניות של איזיצ'יפ לתמוך במכירת החברה למלאנוקס, לקראת האסיפה שנדחתה בנובמבר האחרון.