סמארטפון סוני אקספריה Z5 פרימיום: יקר, מסך ומצלמה מעולים

הבשורה הגדולה של סוני ב-Z5 פרימיום היא צג בגודל 5.5 אינץ' בעל רזולוציית 4K ■ שדרוגים משמעותיים במצלמה ■ הביצועים של Z5 פרימיום הם ללא ספק פרימיום - הבעיה היחידה היא המחיר הגבוה

סוני השיקה לאחרונה בישראל את סדרת אקספריה Z5, הכוללת שלושה סמארטפונים. דגם אקספריה Z5 פרימיום הוא דגם הדגל היוקרתי שלה, שמנסה לבדל את עצמו ברזולוציית מסך גבוהה מאוד, אבל עם תג מחיר אשר לא מתאים לכל אחד.

מסך: הבשורה הגדולה של סוני ב-Z5 פרימיום היא צג בגודל 5.5 אינץ' בעל רזולוציית 4K (רוב סמארטפוני הדגל היום מגיעים עם צג ברזולוציית 2K) וצפיפות פיקסלים גבוהה במיוחד של 806ppi. למרות הנתונים הטכניים המרשימים, רזולוציית 4K לא תורמת יותר מדי לחוויית השימוש השוטף (הממשק והאפליקציות לא תומכות בה) והיא מיועדת לצפייה בסרטונים. איכות התמונה אמנם מצוינת והצבעים עשירים עם הפרדה גבוהה והתאורה האחורית טובה, אבל המכשיר נוטה להתחמם כאשר הוא נמצא במטען ברכב, מה שגורם למכשיר להוריד באופן אוטומטי את התאורה האחורית. זה קצת מקשה על ניווט באור שמש ישיר.

מצלמה: גולת הכותרת בסמארטפוני סוני היא המצלמה. סוני שילבה כאן חיישן חדש בעל 23 מגה פיקסל מסדרת EXMOR RS עם מפתח צמצם f/2.0. זה השדרוג המשמעותי הראשון של סוני במצלמה מאז השיקה את אקספריה Z1. בצילומים באור יום התמונות מצוינות, עשירות בצבעים (אבל לא ברמה מוגזמת) ועם חדות גבוהה. בחלק מהמקרים, תוצאות הצילום כבר מתחרות במצלמות ייעודיות. מצלמת הסלפי מספקת תוצאות בינוניות ומטה (חיישן 5 מגה פיקסל). צילום הווידיאו ב-4K לא פחות ממצוין (כאשר צופים בו במסך טלוויזיה תואם).

טביעת אצבע: מנגנון טביעת האצבע נמצא בצד הימני של הסמארטפון, יחד עם כפתור ההפעלה. הוא מוצלח מאוד, מהיר ונדיר שהוא מפספס. חבל שהוא דורש פעולה כפולה: לחיצה על הכפתור ואז הנחת האצבע לזיהוי ושחרור נעילת המסך.

חומרה: סוני הצליחה לייצר חומרה אשר מצליחה לפעול בצורה מוצלחת וחלקה. המעבד הוא סנפדרגון 810 בעל שני מעבדי ארבע ליבות במהירות 1.5 ו-2 ג'יגה הרץ של קוואלקום. לפרימיום יש 3 ג'יגה זיכרון עבודה, נפח אחסון של 32 ג'יגה ואפשרות הרחבת הזיכרון באמצעות כרטיס (200 ג'יגה). הפרימיום עמיד למים עד לעומק של מטר וחצי למשך 30 דקות, אבל בסוני מייעדים את המיגון הזה בעיקר לעמידות מפני גשם או במקרה שנשפכה על הסמארטפון כוס מים. בבדיקה שלנו, המכשיר שרד ללא בעיה צילום מתחת למים באמבטיה.

עיצוב: אקספריה Z5 לא מביא איזה עיצוב פורץ דרך, הוא דומה מאוד לדגם Z3, יש לו פינות מעוגלות והוא נעים מאוד למגע. סוני ויתרה סוף סוף על המכסה לכניסת המטען. עובי המכשיר סביר (7.8 מ"מ), אבל הוא לא קל (180 גרם). גב המכשיר בדגם שנבדק מגיע בצבע כסוף מבריק ומשמש גם כמראה. הבעיה היא שהגב מאוד רגיש לטביעות אצבע ולאחר כמה דקות של שימוש, הוא כבר לא נראה כל כך מבריק.

סוללה: דגמי הדגל של סוני מתאפיינים בזמן סוללה ארוך מאוד. דגם הפרימיום שורד בקלות יום שלם ונשאר עדיין עם סוללה פעילה גם בשעות הלילה המאוחרות, אבל לא מעבר לזה. הדבר דורש הפעלת מצב חיסכון בסוללה (Stamina). מצב זה מנטרל אפליקציות שונות בזמן שהמכשיר עובר למצב המתנה. מדובר בביצועים מעט מאכזבים ביחס ל-Z3 , אשר היה מסוגל לפעול זמן ארוך בהרבה. הסוללה מגיעה בקיבולת עצומה של 3450 מיליאמפר.

בשורה התחתונה: הביצועים של Z5 פרימיום הם ללא ספק פרימיום. הבעיה היחידה היא המחיר הגבוה.

מחיר: 4,000 שקל.

ציון: 9.5.