משקיעים בראשות ריצ'י הנטר קונים 50% מסופר קופיקס

קבוצת גרין לנטרן יחד עם קבוצת משקיעים בינלאומית תזרים בתמורה למניות 20 מיליון שקל ותעניק הלוואת בעלים נוספת של עד 30 מיליון שקל ■ אם החברה תגיע ליעדים, ישלמו המשקיעים 20 מיליון שקל נוספים

סופר קופיקס / צילום: יהונתן בן חיים
סופר קופיקס / צילום: יהונתן בן חיים

קבוצת גרין לנטרן, יחד עם קבוצת משקיעים בינלאומית, רוכשת 50% מסופר קופיקס - פורמט המרכולים השכונתיים של קבוצת קופיקס.

הקבוצה תזרים לחברה 20 מיליון שקל בתמורה למניות ותעניק הלוואת בעלים נוספת של עד 30 מיליון שקל. בנוסף, אם החברה תגיע ליעדים, ישלמו המשקיעים 20 מיליון שקל נוספים.

קבוצת גרין לנטרן כוללת את ריצ'י הנטר, יוסף עליאש ודני בן-רעי.

15 מיליון שקל מהלוואת הבעלים יועמדו לטובת החברה במועד השלמת העסקה, והמחצית השנייה תועמד בהתאם לצורך בתזרים מזומנים, ובלבד שבמועד זה ה-EBITDA לסניף של סופר קופיקס לא תפחת מ-35 אלף שקל לחודש.

עסקה זו מגיעה לאחר משא-ומתן ארוך שנוהל עם רמי לוי שיווק השקמה, ולאחר שבין הצדדים הייתה כבר טיוטת חוזה, שלפיה תיכנס רשת רמי לוי כשותפה בסופר קופיקס.

סופר קופיקס היא חברה-בת של קבוצת קופיקס, רשת הקפה ב-5 שקלים שייסד אבי כץ עם שותפים. קבוצת קופיקס  נסחרת היום בבורסה של תל-אביב לפי שווי של 148 מיליון שקל.

ביוני 2015 הושק הסניף הראשון של רשת סופר קופיקס ברחוב הרצל בתל-אביב, ומאז נפתחו עוד 5 סניפים, וישנם 8 סניפים נוספים הנמצאים בתהליך הקמה. הרעיון הוא מרכולים שכונתיים בתוך הערים שבהם נמכרים כלל המוצרים במחיר אחיד של 5 שקלים. בצמוד לכל סניף של סופר קופיקס פועל סניף בפורמט הקפה קופיקס.

בסיס להתפתחות מואצת של הרשת

הנטר, ממובילי קבוצת גרין לנטרן, שימש בעבר כמנכ"ל רשת שופרסל, נטוויז'ן ומשרד הפרסום מקאן-אריקסון. עליאש החזיק בעבר ברשת לבתי-ספר פרטיים בשבדיה, שנמכרה לפני 5 שנים לקרן הון סיכון אירופית, והיום הוא משמש כיועץ לשתי קרנות אירופיות. בן-רעי, טייס בעברו, עבד בחברת הייעוץ מקינזי.

עסקת סופר קופיקס היא העסקה השנייה שעושה קבוצת גרין לנטרן. לפני כשנה וחצי היא רכשה יחד עם משקיעים נוספים 45% מרשת הולמס פלייס וקיבלה מניית זהב לניהול הולמס פלייס. בימים אלה מנהלת הקבוצה משא-ומתן לרכישת 50% מחברת מחלבות גד.

כניסת השותפים לסופר קופיקס אמורה לשמש את החברה להתפתחות מואצת, במסגרתה תגיע הרשת לפריסה של 120 סניפים. במקביל, ובשלב שני, מתוכננת הרחבת הרשת לחו"ל, בעיקר לאירופה.

כץ אמר היום (ג') כי "עמדנו ביעד של הכנסת שותף שתרומתו תהיה אסטרטגית מקצועית וגם פיננסית. מדובר בקבוצה בעלת ניסיון רב בתחום קמעונאות המזון, המשקיעה את הסכומים הנדרשים כדי להמשיך את תנופת הפיתוח ולאפשר לסופר קופיקס לעמוד ביעדי הצמיחה השאפתניים ששמה לעצמה".

לדברי עליאש, "קיים פוטנציאל גדול להתרחבות בינלאומית של רשת סופר קופיקס בקונספט החדשני שהיא מציעה. אנו מתכוונים לבדוק לעומק את ההזדמנויות בחו"ל. בין משקיעי הקרן ישנם משקיעים בינלאומיים בעלי ניסיון רב בתחום המזון והקמעונאות".

הכנסותיה של קופיקס גרופ צמחו ברבעון השלישי השנה ב-123% והסתכמו ב-35 מיליון שקל. הכנסות אלה הניבו רווח גולמי של 6.4 מיליון שקל - גידול של כ-165% ביחס לתקופה מקבילה אשתקד. שיעור הרווח הגולמי עלה ברבעון מ-15.3% ל-18%. קופיקס חתמה את הרבעון עם רווח תפעולי של 1.6 מיליון שקל (4.6% מהמכירות), לעומת רווח תפעולי של 529 אלף שקל ברבעון השלישי ב-2014 (3.2% מהמכירות).

את השורה התחתונה חתמה קופיקס עם רווח נקי של 1.2 מיליון שקל, יותר מפי 2 מהרווח הנקי אשתקד.

למרות השיפור בביצועים הכספיים ברבעון, קופיקס ממשיכה לגרור את השפעת עלויות הרישום למסחר בבורסה, שהגיעו ל-28.7 מיליון שקל, והביאו לכך שבסיכום 9 החודשים הראשונים של השנה ההפסד התפעולי של החברה הסתכם ב-25.6 מיליון שקל.

בשורה התחתונה לתקופה נרשם הפסד של 26.6 מיליון שקל.