אני תורם 100 שקל לקאיה

אין לכם בושה, משפחת נתניהו? פויה! וגם: אולמרט, חרטה?

אהוד אולמרט / צילום: גיל יוחנן
אהוד אולמרט / צילום: גיל יוחנן

ערעוריהם של חלק גדול מנאשמי פרשת הולילנד התקבלו, חלקם הקטן באופן מלא, האחרים באופן חלקי, וערעורם של בודדים נדחה. אבל בשורה התחתונה מדובר בחבורת מושחתים. הבולט ביותר הוא כמובן אהוד אולמרט, בגלל היותו בעבר, בין השאר, ראש הממשלה וראש עיריית ירושלים.

לכאורה, יש לאולמרט סיבה למסיבה בגין הזיכוי משוחד בפרשת הולילנד, והמרת 6 שנים בכלא לשנה וחצי "בלבד", אבל יש גם סיבה לעצב. בגלל העובדה שמבחינה משפטית זהו כנראה סוף פסוק, כלומר השלב הבא הוא כניסה לכלא. שנה וחצי יותר טוב מ-6 שנים, אבל לאדם במעמדו של אולמרט, ובמבנה הנפשי שלו, גם יום אחד בכלא זו חוויה קשה.

שאולמרט ירפה

פרקליטו של אולמרט, עו"ד אלי זהר, הביע תקווה כי עכשיו הפרקליטות "תעשה לכך סוף". כלומר, תניח לאולמרט עם פרשיות טלנסקי ואחרות שעדיין מחכות לדיון והכרעה.

הרצון לעשות סוף מובן ואולי אפילו רצוי. השאלה היא מי ואיך זה יכול להיעשות. דרך אחת היא זו שציין עו"ד זהר, כלומר שהפרקליטות תרפה. אבל יש גם דרך שנייה: שאולמרט ירפה.

 

קצת חרטה לא תזיק

עו"ד זהר אמר שייבחנו דרכים משפטיות כדי למנוע את כניסתו של אולמרט לכלא. כדאי שישקלו מגמה זו היטב. פסק הדין בערעור הקל, אולי אפילו הקל מאוד, אבל לא ביטל. עולה ממנו, ומשאר הפרשיות, בבירור, שאולמרט סטה מדרך הישר, גם מבחינה פלילית, ואולי בעיקר מבחינה ציבורית.

השילוב בין השניים מצדיק ענישה של ממש. מן הדין והצדק שאולמרט יקבל את העונש שהושת עליו מבלי לנסות לחמוק ממנו. רק כך נדע שאולי הוא גם קצת מתחרט על מעשים שעשה.

החבר הטוב

עו"ד אלי זהר עשה עבודה משפטית מצוינת, זה מובן מהתוצאה. אבל היהלום בכתר שלו הוא הפגנת החברות הקרובה והאמיצה לאולמרט, שלא הועמה לרגע במהלך הפרשיות השונות.

אין ספק שבשביל זהר, אולמרט הוא בראש ובראשונה חבר - ורק לאחר מכן, רחוק לאחר מכן, גם לקוח. כל אחד היה מאחל לעצמו חבר כזה, ועל כך מגיעה לזהר ברכה והערכה.

פויה

אני תורם בזאת 100 שקל לקרן להאכלת הכלבה קאיה שבבעלות משפחת נתניהו. למדתי מהעיתונות שהמשפחה ביקשה מהמדינה לממן את האוכל ואת הוצאות הטיפול בכלבה. מכאן אני מסיק שאין באפשרות המשפחה לממן הוצאה זו מכיסה.

המדינה הודיעה שהיא מסרבת לבקשה, לפיכך אני חושש לגורלה של הכלבה היפה, שלא תורעב על-ידי המשפחה הנזקקת. כמה דברים יותר עלובים מזה אתם מכירים? אין לכם בושה, משפחת נתניהו? פויה!