כך הפכה ReWalk הישראלית לתקווה של נכים ברחבי העולם

התאונה שהובילה מהנדס צעיר לפתח מערכת המאפשרת למשותקים לחזור ללכת ■ האתגרים הטכנולוגיים במשך 20 שנים ■ המשקיעים הספקניים ■ והחגיגה בארה"ב

בנקודת הזמן הנוכחית, כדאי להתחיל לספר את סיפורה של ReWalk (להלן: ריווק) מתיאור גרף המניה שלה. החברה הישראלית, שפיתחה שלד חיצוני המאפשר למשותקים בגפיים התחתונות לחזור ללכת, הונפקה בנאסד"ק בספטמבר 2014 - חודשיים לאחר שקיבלה את אישור ה-FDA. המחיר היה אז 12 דולר למניה. במהלך 15 החודשים הבאים ירדה המניה בצורה עדינה ורציפה. השיפוע המתון של הגרף ייצג את אכזבתו של שוק ההון מחוסר הצלחתה של החברה להשיג כיסוי ביטוחי רחב למערכת.

בנקודת השפל שלה, לפני כמה שבועות, נסחרה מניית החברה תמורת מעט פחות מ-6 דולר. לפני כשבועיים, ביום אחד, חל היפוך: הגרף נסק ביום אחד בשיעור של 90%. בעת כתיבת שורות אלה נסחרת מניית ריווק תמורת כמעט 14.5 דולר - זינוק המשקף עליית ערך של כמעט 140% מנקודת השפל.

הסיבה להיפוך במגמה הייתה הודעת המחלקה האמריקאית לענייני חיילים משוחררים, שלפיה ממשלת ארצות הברית תרכוש עבור חייליה המשותקים את המוצר של ריווק (ראו מסגרת). ההודעה לא רק מבשרת על כך שאלפי מערכות הליכה מתוצרת החברה יירכשו ממנה במחיר של מעל 70 אלף דולר ליחידה, אלא גם נוטעת במשקיעים תקווה שהצעד יגרום גם לגופים ולחברות ביטוח ברחבי העולם המערבי לרכוש את המוצר עבור נכים או לכלול אותו בכיסוי הביטוחי שלהן.

 

"אלה ימים טובים למדי לחברה", אומר מנכ"ל ריווק, לארי ג'סינסקי, בראיון טלפוני מביתו שבמסצ'וסטס. "זה מתסכל לחכות כדי לספק את מה שאנחנו עובדים עליו כל-כך קשה, והצעד הזה של הממשל משנה את המשחק - בשביל החברה, אבל בעיקר בשביל החיילים הפצועים".