ניסויים מוצלחים במערכת "ברק 8" להגנה מפני טילים

התעשייה האווירית ביצעה עוד שני ניסויים מוצלחים במערכת ההגנה מפני טילים נגד ספינות, שצפויה להפוך למבצעית בשנה הקרובה ■ "הניסויים נותנים משנה תוקף ליכולת המבצעית המרשימה של המערכת"

מערכת ברק 8 / צילום: באדיבות התעשייה האווירית
מערכת ברק 8 / צילום: באדיבות התעשייה האווירית

מערכת הביטחון ביצעה שני ניסויים מוצלחים של מערכת ההגנה מפני טילי חוף-ים "ברק 8" באוקיינוס ההודי. הניסויים בוצעו אתמול והבוקר (ד') מספינה של חיל הים ההודי במסגרת תרחיש מבצעי מלא.

מדובר במערכת מתקדמת שפותחה בשיתוף הסוכנות ההודית למחקר ופיתוח הגנתי, שנועדה להגן על ספינות ואסדות גז מירי טילים מהחוף, טילי שיוט ומזל"טים "מתאבדים". בשני הניסויים שבוצעו אתמול והבוקר, המערכת פעלה כנדרש והטיל המיירט ביצע את מסלולו כהלכה ופגע במטרה.

שני הניסויים שנערכו באוקיינוס ההודי מהווים השלמה לסדרה של 3 ניסויים עוקבים המצביעים על בשלות המערכת, שצפוייה להפוך למבצעית בשנה הקרובה. הניסוי הקודם התרחש לפני כחודש על ידי התעשייה האווירית, משרד הביטחון, חיל הים ומשרד הגנה ההודי. במהלך הניסוי יירטה המערכת כלי טיס ששוגר לעברה.

"ניסויי היירוט המוצלחים נותנים משנה תוקף ליכולת המבצעית המרשימה של המערכת", אמר הבוקר יוסי וייס, מנכ"ל התעשייה האווירית. "הפרויקט הוא תוצר של שיתוף פעולה הדוק לאורך השנים בין התעשייה האווירית ל-DRDO ההודי וההצלחה הזו הינה צעד משמעותי נוסף בדרך ארוכה ומשותפת. 'מערכת ברק 8' הינה אחת מספינות הדגל של התעשייה האווירית ומנוע צמיחה מרכזי בה".