תיעוד: המפגע מסתובב בחנות בדיזנגוף, שולף נשק ויוצא לירות

סרטון אבטחה מחנות הממוקמת ליד פאב "הסימטא" בעיר תיעד את השניות לפני שיצא החשוד למסע הירי שלו ברחוב דיזנגוף. בסרטון נראה המפגע קונה מזון, מניח את תיקו על עגלות ויוצא לירות במבלים היושבים ברחוב

ירי בת"א / צילום: הדי כהן
ירי בת"א / צילום: הדי כהן

סרטון אבטחה מחנות הסמוכה לפאב "הסימטא" בתל אביב הועלה היום (ו') לרשת תיעד את השניות לפני שיצא החשוד ל מסע הירי שלו ברחוב דיזנגוף. בסרטון נראה המפגע קונה מזון, מניח את תיקו על עגלות ויוצא לירות במבלים היושבים ברחוב.

שני בני אדם נהרגו ושמונה בני אדם נפצעו בתקרית הירי שאירעה מחוץ לפאב ברחוב דיזנגוף סמוך לשעה 14:45. מצבם של ארבעה מוגדר קשה ושלושה אחרים נפצעו באורח בינוני. מאות שוטרים הוקפצו לאזור, ובהם כוחות מיוחדים, שב"כ וימ"מ. גם מפכ"ל המשטרה רב-ניצב רוני אלשיך הגיע לזירה. הפצועים פונו לבתי החולים איכילוב בעיר, שיבא בתל השומר, וולפסון שבחולון ובילינסון שבפתח תקווה.

גורמים במערכת הביטחון מסרו כי מחקירה ראשונית של אירוע הירי עדיין לא ניתן לקבוע אם מדובר בשלב זה באירוע פלילי או לאומני. שני הכיוונים נחקרים ובניגוד לדיווחים לא ידוע בשלב זה על אירועים נוספים. כוחות גדולים ממחוז תל אביב עדיין מנהלים מצוד אחר היורה. בתיעוד ממצלמת האבטחה נראה החשוד יורה בנשק אוטומטי. ישנן הערכות כי מדובר בנשק מסוג פאלקון איטלקי.