חג'ג' רוכשת קרקע בבת-ים: תקים שני מגדלים עם 170 דירות

מדובר בקרקע שמכרה עיריית בת-ים במכרז, וייעודה מבני ציבור ■ בכוונת קבוצת חג'ג', שנכנסה כשותפה 45% עם הזוכים במכרז, להמתין לשינוי ייעוד הקרקע למגורים

בת ים שאטרסטוק- קו החוף בת ים/ צילום: צילום:  Shutterstock/ א.ס.א.פ קרייטיב
בת ים שאטרסטוק- קו החוף בת ים/ צילום: צילום: Shutterstock/ א.ס.א.פ קרייטיב

קבוצת חג'ג', בשליטת האחים צחי ועידו חג'ג', ובאמצעות חברת-הבת "מלון רג'נסי", דיווחה הבוקר (ב') לבורסה כי רכשה מקבוצת משקיעים 45% מהזכויות בקרקע בבת-ים. חג'ג' תשלם למשקיעים 26 מיליון שקל בעבור הזכויות, בתוספת מע"מ.

מדובר בקרקע בת 3 דונם, הממוקמת בפינת הרחובות הקוממיות ושפרבר, שהיתה בבעלות עיריית בת-ים. העירייה פירסמה מכרז וקבוצת המשקיעים חברת "חלון לים" בראשות איש העסקים עמוס מימון, היא שזכתה במכרז לאחר שהציעה 59 מיליון שקל בתוספת מע"מ עבור הקרקע.

יש לציין כי מדובר בקרקע שהתוכנית המאושרת שחלה עליה מיועדת להקמת מבני ציבור. על פי הסכם המכר שחתמה קבוצת המשקיעים מול העירייה, רכישת הקרקע מהעירייה מותנית באישור תוכנית בנין עיר מפורטת וחדשה למתחם, וכן אישור שר הפנים למכירה. במידה ותוכנית חדשה לא תאושר או ששר הפנים לא יאשר את מכירת הקרקע, העסקה תבוטל והכסף יוחזר לרוכשים. בימים אלו מקדמת העירייה תוכנית חדשה על הקרקע, שבמידה שתאושר יהיה ניתן להקים עליה 170 דירות בשטח 18,700 מ"ר, שטחי תעסוקה או מלונאות בשטח 5,420 מ"ר, שטח מסחרי בן 800 מ"ר ומבני ציבור בשטח 250 מ"ר.

במידה והתוכנית תאושר, בכוונת קבוצת חג'ג'  לבנות על הקרקע שני מגדלים בני 29 קומות ו=170 דירות. בכל מגדל 21 קומות מתוכננות להיות קומות מגורים, 4 קומות משרדים, קומת מסחר כפולה, קומת מעבר וקומה טכנית. יהיה זה הפרויקט הראשון של קבוצת חג'ג' בבת-ים.

רג'נסי, שהעבירה לקבוצת המשקיעים סכום ראשוני של 18 מיליון שקל, על חשבון חלק מהסכום שהיא עתידה לשלם תמורת הזכויות, הודיעה לבורסה כי העסקה כפופה לשינוי התב"ע על הקרקע.

מקבוצת חג'ג' נמסר כי מיד עם אישור התב"ע החדשה החברה תצא לשיווק הפרויקט. "קבוצת חג'ג' מאמינה מאוד בהשקעה בבת-ים בכלל ובפרט באיזור הקרוב יותר לים, וזו הסיבה שהחלטנו להרחיב את פעילותנו גם לעיר זו", אמר השבוע בעל השליטה המשותף בחברה, עידו חג'ג'.