דורי בנייה: מינטקביץ' מחליף את ורטהיים כיו"ר, הדח"צ סלבין התפטר

ורטהיים מכהן כשנה בתפקיד, לאחר שהחליף את רונן אשכנזי בעקבות הקטסטרופה העסקית בחברת הבנייה ■ סלבין: "מתפטר עקב השינויים בדירקטוריון"

אריה מינטקביץ` / צילום: איל יצהר
אריה מינטקביץ` / צילום: איל יצהר

זעזוע בדירקטוריון חברת דורי בנייה : אמש (ב') עדכנה חברת הבנייה החבוטה, המשתייכת לקבוצת גזית גלוב של חיים כצמן ודורי סגל, על התפטרותו של היו"ר אבי ורטהיים, לאחר קצת יותר משנה בתפקיד, והחלפתו באריה מינטקביץ'. במקביל, עדכנה דורי בנייה על התפטרותו של שמואל סלבין מתפקידו כדירקטור חיצוני בחברה.

סלבין, לשעבר מנכ"ל משרד האוצר המכהן כיום כיו"ר קרן ההשקעות בנדל"ן סלע קפיטל, ציין במכתב כי החליט להתפטר "עקב השינויים המתרחשים בדירקטוריון החברה".

אבי ורטהיים החליף אשתקד את היו"ר רונן אשכנזי, שותפה של גזית גלוב לשליטה בדורי בנייה, לאחר פרוץ הכאוס הפיננסי בחברה. ורטהיים הוא אחיינו של מוזי ורטהיים, מאנשי העסקים החזקים בישראל, המחזיק בין היתר בחברה המרכזית למשקאות (יצרנית קוקה קולה) ובבנק מזרחי טפחות. הוא משמש כיום גם כיו"ר חברת ההשקעות בנדל"ן אלוני חץ, ובעבר היה בעל השליטה בחברת ההשקעות אינספייר, שקרסה ב-2011 עם חובות של יותר מ-200 מיליון שקל.

מחליפו של ורטהיים בתפקיד היו"ר, מינטקביץ', מכהן כבר שנים רבות כממלא מקום יו"ר גזית גלוב.

דורי בנייה סובלת ממשבר קשה בשנתיים האחרונות, לאחר שבמהלך 2014 נחשפה קטסטרופה עסקית שגררה אותה להפסדי עתק של מאות מיליוני שקלים. הפסדים אלה נרשמו בעקבות כשלים חמורים שנמצאו בהערכות העלות העתידית של פרויקטים, שמקימה החברה עבור יזמי נדל"ן ברחבי הארץ. רק תמיכה אגרסיבית של בעלת השליטה, גזית גלוב, בדורי בנייה ובחברה האם - קבוצת דורי - בהיקף המגיע כבר ל-750 מיליון שקל, מנעה את קריסתן של שתי החברות.

באחרונה פועלת גזית גלוב למחוק מהמסחר את מניית קבוצת דורי, ולשם כך הגישה הצעת רכש מלאה ליתרת החזקות הציבור במניה תמורת כ-18 מיליון שקל. היום עלתה מניית קבוצת דורי בכ-3% והשלימה עלייה של כ-7% מאז פרסום ההצעה.

ככל הנראה בעלי מניות המיעוט לא נלהבים יתר על המידה מההצעה, ובסוף השבוע האחרון דיווחה דורי על הארכת מועד ההיענות ליום ראשון הקרוב (10.1), "לשם מתן ארכה לניצעים לשקול היענותם להצעת הרכש".

גזית גלוב מחזיקה במניות השליטה בקבוצת דורי באמצעות החברה הבת גזית גלוב ישראל, בה היא מחזיקה 85% מהמניות, וביתרה מחזיק אשכנזי. בעקבות הזרמות ההון העצומות שביצעה גזית גלוב לצורך הצלת קבוצת דורי, דולל חלקו של אשכנזי בגזית גלוב ישראל ל-15%, כשבידיו נותרה אופציה להגדיל את חלקו בעתיד ל-25% מהמניות.

קושי במכירת קניוני G

ועוד בעניינה של גזית גלוב ישראל, בשלב זה נראה כי המכרז שפרסמה למכירת פעילות הנדל"ן המסחרי שלה, תקוע. כמעט חצי שנה חלפה ממועד הגשת ההצעות הראשוניות, ושלושה חודשים ממועד הדד-ליין שנקבע להגשת הצעות מחייבות, ללא כל עדכונים מהותיים בנושא מצידה של גזית גלוב. זאת, כאשר המתמודדות הישראליות השונות שהביעו עניין בפעילות הנמכרת סירבו לשפר את ההצעות שהגישו כפי שדרשה גזית גלוב. על פי פרסומים קודמים, לפעילותה של גזית ישראל בתחום המרכזים המסחריים בארץ הוצמד תג מחיר של כמיליארד שקל.

גזית ישראל, שהוקמה ב-2005, חולשת על 10 מרכזים מסחריים וששה נכסים בפיתוח ברחבי הארץ, המתנהלים תחת המותג קניוני G, בשטח כולל של כ-280 אלף מ"ר. החברה מחזיקה גם בחמישה נכסים בבולגריה ובמקדוניה, שככל הידוע עמדו ברקע למחלוקת בנוגע למחיר המכירה מול חלק מהגופים שפרשו מההתמודדות. אלה לא ייחסו לנכסים הללו שווי משמעותי, בניגוד לתפיסה של גזית גלוב.

מגזית ישראל נמסר בתגובה כי "אנחנו מנהלים מו"מ עם קונה פוטנציאלי וטרם קיבלנו החלטה אם לקבל את הצעתו. חזרנו והדגשנו לאורך התהליך שבדעתנו לקבל את הפרמיה הראויה עבור הנכסים, ונמכור רק במחיר שישקף זאת. אין לנו כוונה לנהל את המשא ומתן מעל גבי העיתון".