אפל: מכירות האפליקציות הסתכמו ב-20 מיליארד דולר ב-2015

בניסיון להתמודד עם הדיווחים ביממה האחרונה לפיהם אפל מתכוונת לחתוך את היקף הייצור של מכשירי האייפון בעקבות ירידה בביקושים, אפל הודיעה היום כי מכירות האפליקציות בעונת החגים האחרונה שברו שיא חדש -1.1 מיליארד דולר

טים קוק אפל / צלם: רויטרס
טים קוק אפל / צלם: רויטרס

אומנם ביממה האחרונה התפרסמו מספר דיווחים לפיהם אפל מתכננת לחתוך ב-30% את הייצור של מכירות האייפון 6S ו-6S פלוס, ענקית הטכנולוגיה פרסמה היום (ד') נתון שעשוי "להשתיק" את מבקריה ולשפוך אור על מצבה: החברה הודיעה כי המכירות בחנות האפליקציות שלה, ה- App Store זינקו לשיא חדש של 1.1 מיליארד דולר רק במהלך עונת החגים האחרונה. החברה חשפה בנוסף כי בכל שנת 2015 מכירות האפליקציות הסתכמו ביותר מ-20 מיליארד דולר.

מהודעת החברה עולה כי גם היום הראשון של 2016 היה יום מוצלח עבור אפל , כאשר לקוחותיה רכשו אפליקציות בסכום כולל של כ-144 מיליון דולר, סכום שיא ביום אחד. 

עוד עולה מההודעה כי מרבית המכירות מגיעות מקטגוריות המשחקים, הרשתות החברתיות  והבידור, כולל משחקים כגון Minecraft, אפליקציות מסרים כגון סנאפצ'ט ונטפליקס.

"אנו נרגשים שהלקוחות שלנו הורידו ונהנו מכל כך הרבה אפליקציות מדהימות המיועדות לאייפון, לאייפד, לשעונים החכמים ולמחשבי המק", ציין פיליפ שילר, סגן נשיא בכיר באפל. הוא הוסיף כי הלקוחות הוציאו רק על אפליקציות יותר מ-20 מיליארד דולר ב-2015. 

בינתיים, נראה כי הדיווח של אפל אינו מסייע לשנות את כיוון המניה, שצונחת במסחר המוקדם בוול סטריט בשיעור של יותר מ-2%. לאחר שאתמול צנחה בכ-2.5%.