סומוטו רוכשת את חברת הפרסום בווידיאו טרסר ב-14 מ' ש'

לפי נתוני סומוטו, טרסר החלה להציג הכנסות מהותיות ביולי האחרון, וברבעון הרביעי הכנסותיה יגיעו לכ-9 מיליון שקל והרווח התפעולי ל-2 מיליון שקל

אחרי תקופה ארוכה של שקט, חברת האינטרנט סומוטו  עדכנה הבוקר על כוונתה לרכוש את חברת טרסר (Terser) הישראלית, הפועלת בתחום הפרסום בווידיאו, תמורת כ-14 מיליון שקל שישולמו במניות סומוטו ובמזומן.

מניית סומוטו הגיבה בעליות דו-ספרתיות להודעה, אולם בסיכום שנתי השילה מערכה כ-60% והיא משקפת כעת לחברה שווי של כ-85 מיליון שקל. במסגרת ההסכם תשלם סומוטו לבעלי המניות של טרסר כ-2 מיליון שקל במועד השלמת העסקה, ועד כ-1 מיליון שקל נוספים בחודש מארס הקרוב.יתרת הסכום, בהיקף של עד 11 מיליון שקל, ישולמו במניות סומוטו ובמזומן, בתלות בעמידה באבני דרך. במסגרת זו תשלם סומוטו עד 4.5 מיליון שקל לבעלי המניות של טרסר בתשלומים רבעוניים, בהתאם לתוצאותיה ב-2016, וכ-6.5 מיליון שקל נוספים ישולמו במניות סומוטו לאחר אישור הדוחות הכספיים של טרסר לשנת 2016.

עוד נקבע במסגרת ההסכם בין הצדדים, כי סומוטו תעמיד לטרסר הלוואה של 2.6 מיליון שקל במועד השלמת העסקה, וכן כי סומוטו תאמץ את הסכם השירותים שיש לטרסר עם המנכ"ל שלה, יונתן ברקן.

לפי סומוטו, טרסר, שנוסדה בחודש מאי 2014, מתמחה בפתרונות פרסום בווידיאו, בעיקר במכשירי מובייל, ובמהלך 2015 כ-65% מפעילותה התמקדה בפרסום במכשירים ניידים.

לפי הנתונים שמציגה סומוטו, טרסר החלה להציג הכנסות מהותיות בחודש יולי האחרון, והכנסותיה בעשרת החודשים הראשונים של 2015 התקרבו ל-12 מיליון שקל, עם רווח תפעולי של כ-2.5 מיליון שקל.

בסומוטו מעריכים כי הכנסותיה של טרסר לרבעון הרביעי של 2015 יגיעו לכ-9 מיליון שקל, עם רווח תפעולי של כ-2 מיליון שקל.

בסומוטו הסבירו כי טרסר "מציעה למפרסמים ובעלי תוכן במובייל ובדסקטופ פתרונות מוניטיזציה מבוססי פרסום בווידיאו ישירות מול ספקי שטחי פרסום באינטרנט או באמצעות צדדים שלישיים". עוד הוסיפו בסומוטו, כי "לחברה כעשרה לקוחות פעילים ושיתופי פעולה עם עשרות סוכנויות ובורסות פרסום דיגיטליות".

כיום מנוהלת טרסר על-ידי יונתן ברקן ומעסיקה 5 עובדים נוספים. בסומוטו ציינו כי החברה "רואה בעסקת הרכישה משום מימוש האסטרטגיה העסקית שלה", וכי "רכישת טרסר מהווה צעד נוסף במימוש חזונה של סומוטו לדריסת רגל משמעותית בסביבת המובייל ובפרט בתחום הפרסום בווידיאו".

בסומוטו מעריכים, כי "עסקת הרכישה תסייע לסומוטו בהמשך ההתרחבות לשוק המובייל ובשילוב והטמעת הידע שנצבר על-ידי טרסר בה, וכן בגיוס כוח אדם מומחה בתחום".

סומוטו עוסקת בפיתוח ושיווק מערכת התקנה לתוכנות ממומנות ובשנה החולפת סבלה מנייתה מחולשה על רקע החלטת ענקית הטכנולוגיה אפל לצמצם את שיתוף הפעולה איתה.