לאומי: לא ממליצים להקטין חשיפה מנייתית על אף הירידות

הסקירה השבועית של בנק לאומי: פעולות של הקטנת החשיפה המנייתית בתוך מגמה של ירידות חדות מביאות לרוב לפגיעה בתשואת התיק לאורך זמן ■ בנק אגוד דווקא ממליצים להקטין חשיפה למניות

סניף בנק לאומי, כספומט / צלם: תמר מצפי
סניף בנק לאומי, כספומט / צלם: תמר מצפי

על אף ירידות השערים החדות שאפיינו את שבוע המסחר החולף, ממליצים בבנק לאומי, במסגרת הסקירה השבועית, שלא להקטין את החשיפה המנייתית בתיקי ההשקעות, זאת לאחר שבחודשים האחרונים כבר הומלץ על ידי כלכלני הבנק על קיטון הדרגתי של החשיפה מ"גבוהה" ל"ממוצעת".

הסיבה לכך היא כפולה. ראשית, לא מדובר בשינוי כיוון בכלכלה העולמית, שכן מצב משקי הבית ופעילות סקטור השירותים בארה"ב ובאירופה מוסיפים להשתפר, למרות נתוני מאקרו חלשים בסין ובסקטור התעשייה העולמי. שנית, פעולות של הקטנת החשיפה המנייתית בתוך מגמה של ירידות חדות מביאות לרוב לפגיעה בתשואת התיק לאורך זמן.

בבנק לאומי מסבירים עוד כי "מבין מכלול הגורמים המעיבים בנקודת הזמן הנוכחית על שוקי ההון, הסיכון של התפתחויות שליליות בכלכלה הסינית נראה כמהותי ביותר. בנוסף, הולך וגדל הפער בכלכלה העולמית בין ענפי השירותים אשר מוסיפים לצמוח, ובין ענפי התעשייה המסורתיים שמצבם טוב פחות".

להערכת לאומי, רמת המחירים באפיקי האג"ח גבוהה מאוד, והתשואות לאורך העקומים המרכזיים בחו"ל ובישראל צפויות לעלות בהדרגה בטווח הזמן הבינוני, כתלות במידת השיפור הכלכלי בעולם. "מומלץ לשמור על מח"מ תיק בינוני-קצר. יחד עם זאת, קצב צמיחה חיובי אך מתון בעולם ובישראל במהלך 2016, תומך בהחזקת נתח מהותי מתיק ההשקעות באפיק האג"ח הקונצרני, אשר עשוי לספק תשואה שוטפת בסביבה כלכלית זו", נכתב.

בנוסף, לאפיק המזומן ותחליפיו, המהווה "כרית ביטחון" בתיק ההשקעות, חשיבות גבוהה בשמירה על רמת סיכון סבירה בתיק. מומלצת חשיפה משמעותית לאפיק זה, כרכיב מאזן לחשיפות בתיק שהינן ברמת סיכון גבוהה.

מאידך, והפוך מהמלצת בנק לאומי, ממליצים הבוקר בבנק אגוד כי בצל האירועים האחרונים, יש להפחית את החשיפה הכללית למניות לפי המפתח הבא: בתיק מייצג מ-20% ל-18 מניות, בעוד שבתיק ספקולטיבי יש לשאוף להורדת שיעור החשיפה למניות ל-32% מ-36%.