"התנודתיות במניות צפויה להעניק רוח גבית לאג"ח הממשלתיות"

דודי רזניק, מנהל מחקר מאקרו בלאומי שוקי הון:  "מומלצת החזקה סינתטית בשקלים הלא צמודים, והחזקת מח"מ ארוך יחסית (בצורה ישירה) בצמודי המדד. אנו ממליצים על המשך החזקה עודפת בשקלים הלא צמודים"

בורסת תל אביב / צילום: תמר מצפי
בורסת תל אביב / צילום: תמר מצפי

מגמת ירידת הציפיות האינפלציוניות נמשכת על רקע הירידה במחירי הסחורות והנפט. הלחץ, לירידת הציפיות, בחלק הקצר - בינוני של העקום צפוי להימשך, בעיקר כל עוד מחירי האנרגיה נמצאים ברמתם הנוכחית. כך כותב  דודי רזניק, מנהל מחקר מאקרו בלאומי שוקי הון, בסקירתו השבועית.

רזניק מעריך כי התנודתיות בשוקי המניות צפויה להעניק רוח גבית לאיגרות החוב הממשלתיות, לפחות בטווח הקצר.

בלאומי ממשיכים להמליץ על מח"מ של 5 שנים. "מומלצת החזקה סינתטית בשקלים הלא צמודים, והחזקת מח"מ ארוך יחסית (בצורה ישירה) בצמודי המדד. אנו ממליצים על המשך החזקה עודפת בשקלים הלא צמודים".

בנוגע לשוק הדיור מציין רזניק כי "לאור סביבת הריבית הנמוכה זה זמן רב, אשר אינה צפויה להשתנות בקרוב והיעדר אלטרנטיבות השקעה בעלות סיכון נמוך ותשואה יציבה יחסית, הביקוש עשוי להישאר גבוה יחסית, זאת במקביל לציפיות ציבור הרוכשים כי המחסור בהיצע הדירות יישמר בטווח הקצר. בטווח הזמן הרחוק יותר, העלייה בהיקף התחלות הבנייה עשויה לצמצם באופן איטי והדרגתי את המחסור הקיים בהיצע הדירות, זאת בתנאי שמלאי גורמי היצור הזמין לענף הבנייה יספיק על מנת להשלים את בניית היחידות החדשות בפרק זמן סביר".

בהקשר זה, אגב, מציינים בלאומי מגמה מדאיגה, על פיה משך הזמן לבניית דירה ביוזמה פרטית עלה מכ-25 חודשים במהלך 2012 לכ-29 חודשים בסוף 2014 ובראשית 2015.