אלשיך מבצע ניסויים בבני אדם

המחבל נורה ונהרג - אבל כך גם האמון של עשרת אלפים צפון תל-אביבים במשטרה

חילופי מפכלים במשרד רהמ בנימין נתניהו, השר  גלעד ארדן,  בנצי סאו , רוני אלשיך / צילום : חיים צח לע"מ
חילופי מפכלים במשרד רהמ בנימין נתניהו, השר גלעד ארדן, בנצי סאו , רוני אלשיך / צילום : חיים צח לע"מ

למרות שניסויים בבני אדם אסורים במדינת ישראל, במהלך השבוע שעבר עברו תושבי רמת-אביב, ואני ביניהם, ניסוי כזה, בפיקוחו הצמוד של המפכ"ל, רוני אלשיך. מיד אחרי הפיגוע בתל-אביב הפכה השכונה שלי לאזור מלחמה עם כל הציוד הנלווה, מסוקים, כוחות ימ"מ רעולי-פנים, רובי סער, צלפים על הגגות, כלבי עוקץ, פרשים והרבה, אבל הרבה מאוד שוטרים וניידות.

כל עוד לאף אחד לא היה מושג איפה נמצא המחבל נשאת מלחם, הייתה הצדקה לכל אלה. בדיעבד מתברר כי די מהר הבינו אלשיך ואנשיו שהסיכוי שמלחם נמצא באזור תל-אביב קטן עד לא קיים, למרות זאת השתמשו באוכלוסייה האזרחית כהטעיה למחבל, כדי לגרום לו לחשוב שאף אחד לא יבוא אליו לערערה.

מעל 10,000 תל-אביבים מרגישים היום שהמשטרה לא רק שהפקירה אותם לאינפורמציה מפוברקת ולתעלולי וואטסאפ מלחיצים, אלא גם עבדה עליהם בעיניים.

נכון שהמפכ"ל אמר בשידור חי שאפשר להוריד לחץ בתל-אביב, ואפילו הצלחנו לקחת אוויר לשתי דקות בדיוק - אבל אז שוב שמענו את להבי המסוק באוויר ואת הניידות קורעות את הרחובות בסירנות, והבנו שמשהו פה לא ממש מסתדר.

שלא לדבר על יום שישי האחרון באחת בצהריים, כשכוחות הביטחון כבר ידעו בוודאות שלא רק שהמחבל נמצא בערערה, אלא באיזה אזור בדיוק, רמת-אביב ג' נסגרה לחלוטין לשלושת רבעי השעה, בגלל שמשהו קרה סביב מרכז שוסטר. שוב אף אחד לא מסר אפילו חתיכה קטנה של אינפורמציה, אז השמועות שראו את המחבל מסתובב במרכז או נוהג ברכב שננטש, או אלוהים יודע מה, התחילו לרוץ לכל כיוון.

זה שאלשיך לא ספר אותנו ולא טרח לשתף במידע את הציבור, עוד אפשר להבין על רקע חשאיות ארגון שבו התחנך וגדל. אבל בכל הכבוד לשיטות העבודה של השב"כ - בלתי נסלח ליישם על אוכלוסייה אזרחית שלמה פעולת הטעיה מניפולטיבית כדי לתפוס מחבל אחד.

 

אדוני המפכ"ל, יכול להיות שאצלכם, במרתפי החקירות עם קשירות הבננה, אוכלוסייה אזרחית היא סוג של מטרד בדרך לתפיסת "הרעים" וכלי משחק שאפשר לעשות בו כרצונכם כדי להגיע ליעד. אבל בבואך לפקד על משטרת ישראל, הכוח שאמור להגן על ילדים, זקנים, נשים וגברים - הציבור הוא העיקר, וטובתו היא שצריכה לעמוד לנגד עיניך.

בשורה התחתונה, נכון, המחבל נתפס ונורה, אבל בדרך לשם השארת ילדים מבוהלים שפוחדים לצאת בלילה מהבית וישנים בחדר של אמא ואבא כי אולי האיש הרע עוד מסתובב למטה, והורים שמזנקים בכל פעם שנשמעת סירנה ורצים להתקשר לגן כדי לבדוק אם הכול בסדר.

אם למרות ההטרדות, השוחד והשחיתות, האמנו שברגע האמת השוטרים המסורים יעשו הכול כדי להגן עלינו, אחרי פרשת המחבל מערערה, איבדנו גם את זה.

בפעם הבאה שתדבר אלינו, מר אלשיך, נבדוק 10 פעמים אם אתה באמת מתכוון למה שאתה אומר.