ברקליס: סיוה ואורבוטק בביצועי יתר ב-2016; פסימיות על אלוט

קורנית דיגיטל, סיוה, רדוור ואורבוטק - אלה ארבע המניות הישראליות המומלצות בתחום הטכנולוגיה בשנת 2016, לפי כלכלני בנק ברקליס

אשר לוי / צילום: איל יצהר
אשר לוי / צילום: איל יצהר

קורנית דיגיטל, סיוה, רדוור ואורבוטק - אלה ארבע המניות הישראליות המומלצות בתחום הטכנולוגיה בשנת 2016, לפי כלכלני בנק ברקליס, שם מעניקים להן המלצת "תשואת יתר". לעומת זאת, בבנק פחות מתלהבים ממניית אלוט וההמלצה עליה היא "תשואת חסר". (לגבי שתי מניות ישראליות נוספות מהתחום שבבנק מסקרים בדרך כלל, מלאנוקס ואיזיצ'יפ, הבנק מנוע כרגע מלספק המלצות מכיוון שהוא מלווה את איזיצ'יפ כיועץ בעסקת המיזוג בין שתי החברות).

באופן כללי, בברקליס מחזיקים בגישה נייטרלית כלפי סקטור הטכנולוגיה בארה"ב, לאור השוני בתחזיות ובשוקי הקצה בהם פעילות החברות השונות בסקטור. "אנחנו מאמינים שגישה סלקטיבית, המתמקדת בסיפורי צמיחה או בחברות עם קטליזטורים ספציפיים, תשיג את התשואה הטובה ביותר ב-2016, על רקע הסביבה הנוכחית והשוויים הקיימים", כותב האנליסט ג'וזף וולף. הוא הוסיף כי "מאזני החברות חזקים, ואנחנו מצפים למיקוד חריג במיזוגים ורכישות וברכישה עצמית של מניות".

המניה המומלצת ביותר של ברקליס בתחום ב-2016 היא חברת ציוד התקשורת האמריקאית אריס (Arris), בין היתר בשל שוויה היחסי הנמוך. גם קורנינג (Corning) מארה"ב מוזכרת בהקשר דומה. לגבי המניות הישראליות, וולף מציין שסיוה ואורבוטק היו המניות הטובות ביותר בתחום הסיקור ב-2015 (סיוה רשמה תשואה של 28%, ואורבוטק הניבה 49.5%).

סיוה, בניהולו של גדעון ורטהייזר, מספקת טכנולוגיות לתכנון שבבים. אורבוטק, בניהול אשר לוי, מייצרת מערכות בדיקה למעגלים מודפסים (PCB) ומסכים שטוחים (FPD). "אנחנו צופים המשך ביצועי יתר של השתיים ב-2016", כותב וולף. "ב-2015, שתי החברות גיוונו את בסיס ההכנסות שלהן, ויש להן מסלולי צמיחה חדשים".

בסיוה הכוונה היא להתרחבות לאספקת טכנולוגיות לתכנון שווקים בתחומים אחרים מעבר לתחום המסורתי שלה, הסלולר, ובאורבוטק מדבור על תרומת חברת SPTS שנרכשה לפני כשנה וחצי. להערכת וולף, שוק ה-PCB באורבוטק יחזור לצמוח השנה ב-10%, אחרי שנתיים של ירידות. "למרות העלייה במחיר המניה ב-2015, אנחנו עדיין רואים את אורבוטק כמניה הזולה ביותר בתחום הסיקור שלנו", הוא כותב.

לגבי אלוט, כאמור, ההמלצה היא שלילית. אלוט, המנוהלת על ידי אנדרי אלפנט, מספקת פתרונות לייעול השימושיות בציוד התקשורת בליבת הרשת. "החברה נמצאת כיום בשלב מעבר, כשעסקי הליבה שלה, DPI (לניטור תכנים באינטרנט, ש' ח' ו') רושמים האטה, והיא משנה את המיקוד שלה לכיוון של שירותי ערך מוסף (VAS)", מציין וולף. "לאור ביצועי המניה ב-2015 (ירידה של 36.6%, ש' ח' ו'), המלצת תשואת החסר שלנו משקפת את המשך הפסימיות בנוגע לשוקי הקצה של הטלקום, ולא בשל הערכה שהמניה תיפול באופן משמעותי".

המלצות ברקליס
 המלצות ברקליס