בזק: ההנחות במחירי הטלפוניה שלנו למתחרים גבוהות מדי

בזק הבהירה שהיא לא מוכנה לקבל מתווה זמני לשנה ודורשת שהמחירים יישארו קבועים ■ פרטנר וסלקום מתנגדות אף הן - בטענה כי המחירים "המוזלים" שנתן משרד התקשורת - עדיין גבוהים מדי

בזק לא מסתפקת בוויתור מרחיק הלכת שקיבלה ממשרד התקשורת בעניין מחירי השימוש בטלפוניה שלה, והיא סבורה שהמחיר שקבע המשרד מרחיק לכת, כך עולה מעמדת החברה בתגובה לשימוע בנושא מחירי השימוש בטלפוניה של בזק שמתוכננת להיות מוקצית לטובת מתחרותיה.

גורמים המקורבים למשרד התקשורת ציינו שמהתגובה של בזק ניתן להבין שהיא חיה בשלום עם המחיר שקבע המשרד והיא למעשה לא תוקפת את שיעור ההנחה שנתן, אם כי היא מביאה דוגמאות מכמה מדינות בעולם שמראות מדוע ההנחה שקבע המשרד דווקא גבוהה מדי.

מה שכן, בזק תוקפת בתגובה שלה את המועד שקבע המשרד ליישום הטלפוניה במודל המסורתי הרגיל - כלומר לשנה. בזק ממשיכה וטוענת בתגובה שלה שהיא איננה יכולה ליישם את המודל המקורי ההנדסי שקבע המשרד בתקופה שהקציב לה, וזאת למרות שבג"ץ קבע שעמדת משרד התקשורת תקפה.

נזכיר, כי משרד התקשורת פרסם שימוע בעניין מחירי השימוש בטלפוניה של בזק, כחלק מרפורמת הפס הרחב - מה שקרוי השוק הסיטונאי. השימוע שפרסם המשרד מחשב הנחה של 40% על מחיר החבילות הקיימות של בזק - כלומר סלקום ופרטנר, וכל מתחרה אחר שירצה לקחת את הטלפוניה של בזק ולהציע אותה ללקוחותיו, יוכל לרכוש ממנה את השירות באותה הנחה.

המחיר החדש נתקל בהתנגדות גורפת מצד פרטנר וסלקום שדורשות את המחיר המקורי שקבע המשרד, ואשר בגינו בזק עתרה לבג"ץ. מחירים אלה הרבה יותר זולים מאשר ההנחה שמעניק עכשיו המשרד. נזכיר גם כי בג"ץ תומך ומאושש את עמדת משרד התקשורת בעניין המחירים והיתכנות המודל, אך מסיבות לא ברורות, העדיף מנכ"ל משרד התקשורת את המחיר וההנחה שתואמו עם בזק.

כך, אולי בפעם הראשונה בהיסטוריה של משרד התקשורת, מתאם המשרד את מחיר הפיקוח לשביעות רצונו של המונופול. כאן המקום לציין שהמחירים ה"מוזלים" שפרסם המשרד בשימוע מבוססים על עבודה שנעשתה ללא שיתופו של הרן לבאות סמנכ"ל כלכלה שלא לקח בה חלק בשל התנגדותו למתווה המדיניות של פילבר שמיטיב עם בזק. גם משרד האוצר הביע התנגדות למחירים ולא הסכים לחתום על תקנות התעריפים החדשות. במקום זאת, מה שעשה משרד התקשורת זה להעביר את השינוי בתעריפים, דרך תיקון הרישיון של בזק, דבר חריג כשלעצמו, כי תעריפים של בזק תמיד מאושרים על ידי שר התקשורת ושר האוצר.

כאמור, בזק הגישה את תגובתה וגם פרטנר וסלקום שעמדתן ברורה והן מתנגדות בתוקף למחיר שקבע המשרד ודורשות לחזור למדיניות המקורית של המשרד שכאמור נתמכת על ידי בג"ץ. מבזק סירבו להגיב.