דלשה מארה"ב גייסה 400 מ' ש', נאוי רוצה לגייס עד 500 מ' ש'

הגיוס המתוכנן של אחים נאוי צפוי להתבצע באג"ח ובני"ע מסחריים המשביר לצרכן השלימה גיוס של יותר מ-90 מיליון שקל בשלב הציבורי של ההנפקה

דורי ושאול נאוי / צילום: יונתן בלום
דורי ושאול נאוי / צילום: יונתן בלום

נמשכים גיוסי החוב הקונצרניים בשוק ההון המקומי. אל גל חברות הנדל"ן האמריקאיות המנפיקות אג"ח בבורסה בתל-אביב, הצטרפה אמש חברת דלשה קפיטל (Delshah Capital), שעדכנה על השלמת גיוס בהיקף של 400 מיליון שקל בשתי סדרות (א' וב') בריביות של 6.8% ו-4.6%.

דלשה שבשליטת מייקל שאה (Michael Shah) פועלת בתחום הנדל"ן המניב, ומחזיקה ב-13 נכסי נדל"ן למגורים (כ-1,100 דירות) ונכסים מסחריים בעיר ניו יורק. היא מצטרפת לשלל החברות האמריקאיות שהשלימו בשנה החולפת גיוסי חוב רחבי היקף, וכמו קודמותיה גם היא התאגדה באיי הבתולה.

כספי הגיוס של דלשה מיועדים בין היתר לפירעון הלוואות קיימות, רכישת זכויות מיעוט בחלק מנכסיה, השקעה בנכסים קיימים, רכישת נכסים חדשים ופעילות שוטפת. לקראת ההנפקה העניקה חברת מידרוג דירוג A3 באופק חיובי לחברה, שם ציינו כי הדירוג מושפע לחיוב בין היתר מפורטפוליו הנכסים האיכותי, בשווי כולל של קרוב ל-500 מיליון דולר ובשיעור תפוסה ממוצע של 97%.

במידרוג ציינו כי חלק ניכר מהכנסות החברה בנכסיה למגורים מקורן בממשלת ארה"ב, עובדה התורמת ליציבות ההכנסות ולפרופיל העסקי, והוסיפו כי "לחברה חוזי שכירות ארוכים בנכסיה המסחריים". מנגד ציינו כי הדירוג מושפע לשלילה "מקצב הגידול המהיר בחברה, שעשוי להשפיע על יכולתה להטמיע במהירות נכסים חדשים וליצור תזרים יציב".

אור ירוק לנאוי לגייס אג"ח

קבוצת המשביר לצרכן שבשליטת רמי שביט עדכנה היום על השלמת גיוס של יותר מ-90 מיליון שקל בשלב הציבורי של ההנפקה - גבוה מהסכום שתכננה לגייס תחילה. האג"ח שהנפיקה המשביר נושאות ריבית שנתית של 7.75%.

אחד ממהלכי הגיוס המעניינים הנמצאים כעת על הפרק הוא זה שמקדמת חברת האשראי החוץ בנקאי האחים נאוי, שקיבלה אמש דירוג מנפיק ברמת A מינוס מחברת S&P מעלות במקביל לדירוג A-2 לגיוס נע"מ (ניירות ערך מסחריים).

האחים נאוי צפויה לגייס בין 250-500 מיליון שקל, וכחלק מהמהלך חתמה בסוף חודש דצמבר על הסכמים להקצאה פרטית של נע"מ לא סחירים בהיקף של 240 מיליון שקל לגופים מוסדיים.

במעלות מעריכים כי אחים נאוי "היא אחת מנותני האשראי החוץ-בנקאי המובילים במשק בתחום ניכיון השיקים", וכי "המודל העסקי של החברה מגוון יחסית לענף, אך פחות מגוון בהשוואה לבנקים".

עוד הוסיפו בחברת הדירוג, כי "הניסיון רב השנים של החברה בתחום זה (רובו כחברה פרטית), מערכת היחסים הטובה והארוכה עם הבנקים המממנים ועם לקוחותיה, וכן מעמדה כמובילת שוק תומכים ביציבותה העסקית. זו נתמכת גם ביכולתה של החברה להגדיל את פעילותה בשנים האחרונות, תוך גידול ברווחיות".

עיקר פעילותה של נאוי, שבשליטת האחים דורי ושאול נאוי, הוא בניכיון צ'קים (ממסרים דחויים) - עסקת המרה שבה מקבלים לקוחות החברה את ערכם הכספי של הצ'קים הדחויים שבידם.

בחודש מאי האחרון החלה נאוי בהליך לגיוס חוב של רבע מיליארד שקל, אך זה נקטע על ידי הרשות ני"ע טרם ביצוע השלב הציבורי בהנפקה.

הגיוס הנוכחי מתאפשר לחברה לאחר הצעת חוק שמאפשרת לחברות מימון חוץ-בנקאי לגייס מקורות מימון בדמות אג"ח, אותה קידם ח"כ אלי כהן ממפלגת כולנו, יחד עם שר האוצר משה כחלון, שעברה כבר קריאה שלישית בכנסת.