גאדג'טים: נקסוס 6P של וואווי - פאבלט בליגה של הגדולים

הנקסוס 6P זול בכמה מאות שקלים מה-V10 של LG וה-Note 5 של סמסונג והוא היחיד המציע את הגרסה העדכנית ביותר של אנדרואיד ■ ה-6P הוא סמארטפון מהיר מאוד ועם מצלמה מוצלחת - מדובר בשחקן משמעותי מאוד בקטגורית הפאבלטים

לפני כחודשיים השיקה LG את הנקסוס 5X, סמארטפון בעל מסך בגודל 5.2 אינץ'. בסוף החודש שעבר השיקה וואווי (Huawei) את הנקסוס 6P, דגם עם מסך גדול יותר המוגדר כפאבלט, בעל גוף העשוי אלומיניום אבל עם תג מחיר גבוה יותר.

מסך: בדומה ל-V10 של LG או ה-Note 5 של סמסונג, גם הנקסוס 6P מגיע עם מסך בגודל 5.7 אינץ' ורזולוציה זהה לדגמים המתחרים - 2K (או Quad HD) עם ציפוי זכוכית מסוג גורילה גלאס 4 של קורנינג (שכבר הוכיחה שהיא לא ממש עמידה לנפילות קלות). המסך מיוצר בטכנולוגית AMOLED, כאשר רמת הצבעים במכשיר מוצלחת ועשירה (לא יותר מדי עשירה) והתמונה חדה. התאורה האחורית לא מספיק גבוהה לשימוש באור שמש ישיר.

ממשק: הדבר המאפיין יותר מכל את מכשירי נקסוס היא גרסת האנדרואיד המותקנת אליהן. ה-6P מגיע עם מערכת ההפעלה הכי חדשה של גוגל בגרסת מרשמלו (6.0.1). מדובר בגרסה נקייה של אנדרואיד, ללא שום תוספת מצד יצרנית הטלפונים. משתמשים הרוצים לקבל את חווית הסמארטפון שלהם בדיוק כמו שגוגל תכננה, יכולים למצוא אותה רק כאן. בגרסת המרשמלו גוגל הוסיפה מספר תכונות חדשות. למשל, הצגת אפליקציות שהמשתמש צפוי להשתמש בהן באותו זמן ביום.

סרגל האפליקציות הזה מופיע בחלק העליון במגירת האפליקציות. אנחנו לא מצאנו את עצמנו משתמשים בו לעיתים קרובות. מרשמלו גם מציעה חסכון בסוללה, זאת באמצעות הגבלת פעולות האפליקציות במצב המתנה. מבחינת פרטיות המשתמש, האפליקציות לא יכולות לבקש הרשאות רבות בעת ההתקנה שלהן, רק בעת ביצוע פעולה מסוימת, לדוגמא, שימוש במיקרופון. רק חבל שבגוגל עדיין מתעקשים לא לשלב חיווי של מצב הסוללה בתצוגת אחוזים, אלא רק באמצעות אפליקציות צד שלישי.

עיצוב: ה-6P הוא פאבלט, ככזה הוא לא מכשיר קל משקל או קטן מימדים. הנקסוס שוקל 178 גרם, אבל העובי סביר - 7.3 מ"מ. גוף המתכת עשוי אלומיניום. מדובר בפאבלט שנראה טוב ומרגיש טוב ביד. הבעיה היחידה היא בכפתורים להדלקת המכשיר ושליטה בעוצמת הקול. כפתורים אלו ממוקמים בצד הימני של המכשיר. מדובר בכפתורים רגישים למגע, כך שפעמים רבות הפאבלט משנה את עוצמת הצלצול, כאשר הוא נמצא בכיס המכנסיים.

חומרה: חסרון משמעותי ב-6P הוא הזיכרון, אין אפשרות להרחיב אותו באמצעות כרטיס. הזיכרון הפנימי עומד על 32 ג'יגה. נפח האחסון בהחלט סביר. זיכרון העבודה של הפאבלט עומד על 3 ג'יגה והמעבד הוא מתוצרת קוואלקום - סנפדרגון 810. מעבד זה פועל באמצעות שני מעבדי ארבע ליבות במהירות 1.55 ו-2 ג'יגה הרץ. המכשיר לא נטה להתחמם (בעיה מוכרת בסנפדרגון 810) ומהירות התגובה הייתה חלקה.

טביעת אצבע: במרשמלו גוגל הוסיפה תמיכה פנימית במנגנון טביעת אצבע (ולא דרך תוכנה אותה פיתחה היצרנית). וואווי שילבה את המנגנון הזה בגב המכשיר, הוא עובד היטב ומגיב במהירות. הבעיה היחידה במיקום המנגנון. מכיוון שהוא נמצא בגב המכשיר, יש צורך להרים את הפאבלט, כאשר רוצים לשחרר את נעילת הסמארטפון, כאשר זה מונח על השולחן.

מצלמה: המצלמה ב-6P מגיעה עם חיישן 12.3 מגה פיקסל ומפתח צמצם של F2.0. בנוסף יש גם פלאש כפול. תוצאות הצילום מוצלחות, הצבעים הולכים יותר לכיוון החם וההתמודדות עם תנאי תאורה חשוכים טובה. המצלמה הקדמית לצילומי סלפי מגיעה עם חיישן 8 מגה פיקסל ומפתח צמצם של F2.4. גם כאן מדובר בתוצאות צילום נקיות (ביחס למצלמת סלפי). צילום הווידיאו עומד על רזולוציית 4K, התמונה עצמה יחסית יציבה ונעימה לצפייה.

סוללה: כמו רוב המכשירים היום בשוק, גם הנקסוס 6P לא מצטיין בזמן הסוללה. למרות הקיבולת הגבוהה שלה - 3450 מיליאמפר/שעה, הסוללה נגמרה לנו בין שמונה לתשע בערב. מצד שני, המכשיר תומך בטכנולוגיית טעינה מהירה והוא כולל את המחבר החדש USB-Type C (מהיר יותר ומאפשר לחבר אותו משני הכיוונים מבלי להתבלבל). בניגוד לנקסוס 5X של LG, בוואווי צרפו לערכה גם כבל USB Type C, הכולל גם מחבר USB רגיל (בנוסף למטען USB Type C), כך שאין בעיה לחבר אותו למחשב רגיל או למטען ברכב. הבעיה שהכבל הזה מעט קצר.

בשורה התחתונה, הנקסוס 6P זול בכמה מאות שקלים מה-V10 וה-Note 5 והוא היחיד המציע את הגרסה העדכנית ביותר של אנדרואיד. ה-6P הוא סמארטפון מהיר מאוד ועם מצלמה מוצלחת. מדובר בשחקן משמעותי מאוד בקטגורית הפאבלטים.

מחיר: 3,000 שקל.

ציון: 9.