רשות הגז פרסמה את מחירי הגז לכלל הצרכנים במשק

עפ"י המתווה, הצרכנים יוכלו לבחור באחד מבין 6 מנגנוני מחיר, אותם מחויבות להציע להם חברות הגז

רשות הגז במשרד האנרגיה פרסמה היום את חלופות מחיר הגז הטבעי אותם יציעו חברות הגז לכלל צרכני הגז במשק. זאת, בהתאם למתווה הגז שאושר בממשלה באוגוסט האחרון. המחירים יעודכנו בכל רבעון בהתאם למדדים ברבעון הקודם.

נזכיר כי על פי המתווה, יוכלו הצרכנים לבחור באחד מבין שישה מנגנוני מחיר, אותם מחויבות להציע להם חברות הגז. בין האפשרויות: חוזה הנפט הטוב ביותר שקיים במשק, מחיר ממוצע העסקאות ברבעון הקודם (מה שמכונה Local Hub ), מחיר ליצרני חשמל קונבנציונליים, מחיר ליצרנים שמייצרים חשמל בטכנולוגיית קוגרנציה (טכנולוגיה המשלבת בין שני תהליכים, ייצור חשמל והפקת חום), מחיר שיוחלט במשא ומתן בין הצדדים ומחיר שזהה לתנאים שהוצעו בחוזי היצוא (מאחר ואין עדיין חוזי יצוא, אופציה זו עדיין לא קיימת).

מחישוב שהתבסס על ממוצע מחירים ברבעון השלישי של 2015, עולה כי ה-Local Hub הוא 5.34 דולר ליחידת אנרגיה (mmbtu), ממוצע המחירים של יצרן קונבניונלי הוא 5.07 דולר ליחידת אנרגיה, וממוצע המחירים של יצרן קוגנרציה הוא 5.14 דולר ליחידת אנרגיה. המחירים יהיו תקפים לרבעון הראשון של 2016.

ברשות הגז מבהירים כי ככל שלא יעודכן רכיב ייצור החשמל של חברת החשמל, וככל שלא תהיינה תנודות חריגות בשער הדולר עד מארס 2016, צפוי ה-Local Hub לרדת בעדכון הבא לכ-4.7 ליחידת אנרגיה.