מונה כונס לנכסים לרהיטי "משכל" בגין חוב של 44 מיליון שקל

עו"ד ראובן בילט מונה ככונס נכסים זמני של "טקסטורה רהיטים", בעלת המותג ■ יגיש דוח לבית המשפט בתוך 21 יום על מצב החברה ועל פעולותיו בה מעת מינויו

אולם בית משפט דין / צלם: איל יצהר
אולם בית משפט דין / צלם: איל יצהר

מגה לא לבד: בזמן שרשת הקמעונאות המעסיקה אלפי עובדים נאבקת על חייה והגישה היום בקשת להקפאת הליכים, גם חברות קטנות במשק נקלעות לקשיים כלכליים משמעותיים. אחת מהן היא חברת "טקסטורה רהיטים" מכרמיאל, בעלת מותג רהיטי התינוקות "משכל".

שופט בית המשפט המחוזי בחיפה, ד"ר עדי זרנקין, קיבל היום (א') את בקשת אחד מנושי החברה, חברת "ט.ר מסחר ויבוא", הטוענת לחוב של כ-44 מיליון שקל של "טקסטורה רהיטים" כלפיה, ומינה את עו"ד ראובן בילט ככונס נכסים זמני על נכסיה של "טקסטורה רהיטים".

"לאחר שמעתי את טיעוני הצדדים, הגעתי לכלל דעה כי יש מקום להיעתר לבקשה למינוי כונס נכסים זמני מכוח הסכמי השיעבוד שעשתה החברה לטובת בעל השיעבוד, אף כי בשלב זה אין בדעתי להורות על אכיפת השיעבודים, ועניין זה יתברר בשלב מאוחר יותר", כתב השופט בהחלטתו.

לפי קביעת בית המשפט בשלב זה, יהא רשאי עו"ד בילט להפעיל את החברה כעסק חי, ובעל השיעבוד יעמיד לה את המימון הנדרש לשם הפעלתה בחודש הקרוב, לרבות תשלום שכר לעובדיה בגין חודש ינואר, עד היום.

"כונס הנכסים לא יבצע כל פעולה שאיננה במסגרת ניהול העסקים הרגיל של החברה, ולא ימכור ציוד מציודה ונכס מנכסיה ללא קבלת אישור בית המשפט. כונס הנכסים יגיש דוח לבית המשפט בתוך 21 יום על מצב החברה ועל פעולותיו בה מעת מינויו. לרבות דוח בדבר משא-ומתן וקשרים עם רוכשים פוטנציאליים", נקבע בהחלטת בית המשפט.

השופט ציין כי לאחר קבלת הדוח הוא יחליט אם יש צורך למנות בעל תפקיד מטעם בית המשפט לשם עשיית פעולה כלשהי הקשורה בבדיקת מצבה של החברה ומצבת תביעות החוב שלה.

"כונס הנכסים יפרסם הודעה בשני עיתונים, לפחות מהם אחד עיתון כלכלי, בדבר בקשה להציע הצעות לרכישת החברה. ככל שכונס הנכסים יבקש לפטר חלק מעובדי החברה, יגיש בקשה למתן הוראות ויעביר עותק ממנה לעוור דין חדש לתגובתה".

לדברי בית המשפט, לא ניתן יהיה להפעיל את החברה ולו גם לתקופה קצרה ללא שיועמדו לרשותם המשאבים הנדרשים לכך, ואלה מצויים בידיו של בעל השיעבוד, אשר מוכן להעמידם לרשות החברה בתקופת ביניים זו.

52 עובדי החברה, שהצטרפו לבקשה, ביקשו מבית המשפט למנות נאמן שיהיה אחראי על נכסי החברה.