למגה יש חובות גדולים לספקים - אך לא לאמצעי המדיה

בחודשים האחרונים הקפידו חלק ניכר מאמצעי המדיה - בעיקר זכייניות הטלוויזיה - לאפשר למגה לעלות לאוויר עם קמפיינים בתנאי אשראי קצרים במיוחד, חלקם רק עם תשלום במזומן

מגה בול / צילום: איל יצהר
מגה בול / צילום: איל יצהר

רשת מגה אולי משאירה חובות גדולים לספקים מהם היא רכשה סחורה, אבל לא לספקים בתחום המדיה. ל"גלובס" נודע כי בחודשים האחרונים הקפידו חלק ניכר מאמצעי המדיה - בעיקר זכייניות הטלוויזיה - לאפשר למגה לעלות לאוויר עם קמפיינים בתנאי אשראי קצרים במיוחד (חלקם רק עם תשלום במזומן), ולכן למרות שהרשת הגיעה היום (א') להקפאת הליכים - הם נותרים ללא חובות משמעותיים.

החזרת הלקוחות לסניפים הייתה חלק חשוב בניסיון האחרון לשיקום הרשת. כזכור, על רקע המשבר עם הספקים לא סופקה סחורה לסניפים, הלקוחות נטשו את הרשת - והבעיה של מגה התעצמה. לכן, מיד לאחר הסדר החוב, יצאה מגה בקמפיין פרסומי נרחב בכיכובם של העובדים תחת הסיסמה: "יוצאים ביחד לדרך חדשה". הקמפיין כלל הרבה פרסום בטלוויזיה, אך גם באמצעי מדיה נוספים ומבצעי מכירות אגרסיביים.

למעשה, לאורך כל התקופה האחרונה המשיכה מגה לפרסם. מנתוני יפעת בקרת פרסום עולה כי היקף הפרסום של הרשת מאז דצמבר עמד על כמעט 2 מיליון שקל במחירים ריאליים - מתוכם למעלה ממחצית בטלוויזיה.

משרד הפרסום של מגה הוא מקאן תל-אביב, אך גם כלפיו אין לרשת חובות גדולים פרט לתשלום השוטף.

בעבר רכשה יוניברסל מקאן, חברת המדיה של קבוצת מקאן, את המדיה עבור כל קבוצת קו-אופ, אבל על רקע המשבר המתגלגל במגה מתבצעת רכישת המדיה של הרשת ישירות מול הזכיינים, כך שעיקר הסיכון עבר ממקאן לזכייניות עצמן - והן כאמור הבטיחו לעצמן את התשלום.