פרס השתחרר מבית החולים: "מרגיש משופץ ומשופר"

(עדכון) - ראש הממשלה והנשיא לשעבר, שאושפז במשך חמישה ימים לאחר שקיבל התקף לב קל ועבר צנתור בלבו, ביקש להודות לצוות הרפואי ולתמיכה מהציבור ■ "אסיר תודה לכל האזרחים שהביעו דאגה"

שמעון פרס / מארק ניימן-לע''מ
שמעון פרס / מארק ניימן-לע''מ

שמעון פרס , לשעבר ראש הממשלה ונשיא המדינה, השתחרר היום (ג') מבית החולים שיבא בתל השומר לאחר חמישה ימי אשפוז. זאת לאחר שפונה למוסד הרפואי בעקבות התקף לב קל ועבר צנתור בלבו.

עם צאתו מבית החולים מסר פרס הצהרה לתקשורת ובה הודה לצוות הרפואי. "עברתי חוויה של חמישה ימים מרתקים, אני כל כך שמח שאני יכול לחזור לעבודה. אני רוצה קודם כל להודות לצוות הרופאים הנפלא, לצוות האחיות, זה הזכיר לי את הרוח של מייסדי תל השומר שאמרו שכולם שווים, שצריך לטפל בחולה ולא במחלה. ראיתי את מיטב היכולת המודרנית הרפואית, אם זה היה קורה בתקופה אחרת לא יודע מה היה קורה. אני מרגיש לא משופץ, אלא גם משופר, ואני יכול להמשיך ולשרת את המדינה שאני אוהב אותה".

הוא ביקש להודות גם לציבור והתייחס לפיגועים האחרונים. "אני אסיר תודה לכל האזרחים שהביעו דאגה, אני מתרגש מהברכות והעידוד מכל רחבי הארץ. זה ריגש אותי מאוד, אני אסיר תודה מקרב לב. אני רוצה להוסיף ולומר שראיתי מה שקרה בימים האחרונים במדינת ישראל, אני רוצה לחבק את הילדים הנפלאים של דפנה מאיר, היא אישה נפלאה, ולאחל הבראה למיכל פורמן".

רופאו האישי של פרס, פרופסור רפי ולדן, סגן מנהל בית החולים שיבא וחתנו של הנשיא לשעבר, מסר ביום חמישי האחרון הצהרה לגבי מצבו מחוץ למוסד הרפואי. "מצבו טוב. הדבר היחיד שמפריע לפרס שהוא לא יכול להמשיך בלו"ז היום. זה היה התקף לב קל, הוא יישאר בבית החולים להשגחה. מצבו טוב ויציב, הוא במצב רוח מצוין".

הוא הוסיף כי ניתן להסיר דאגה. "אני מבקש להרגיע את עם ישראל, פרס הבוקר חש כאבים בבית החזה, לא כאבים קריטיים אבל ליתר ביטחון החלטנו להביא אותו לבית החולים. האוטם הלבבי בשליטה, האוטם הלבבי נפתח, הוא חש בטוב, הוא בהכרה, כל הזמן היה בהכרה".