הפרידה הסופית בהחלט מחלוצת הסלולר העולמית

היא חתומה על השיחה הסלולרית הראשונה בהיסטוריה, המכשירים שלה נחשבו לסמלי סטטוס שנמכרו תמורת סכומי עתק, והשם שלה היה במשך שנים שם נרדף לסלולר ■ כעת, מוטורולה נותרה מחוץ למשחק

מוטורולה / צילום: רויטרס
מוטורולה / צילום: רויטרס

בקול ענות חלושה, ללא מסיבת עיתונאים והצהרות דרמטיות, בראיון אגבי בשולי תערוכת CES החודש בלאס וגאס, מוטורולה ירדה מהבמה. זה היה סמנכ"ל התפעול של החברה, ריק אוסטרלו, שהודיע לקונית כי חברת לנובו הסינית - שלפני שנתיים רכשה את מוטורולה מגוגל - מתכוונת להפסיק להשתמש בשמה במהלך 2016. הדגמים היקרים יותר יקושטו בשם המותג "מוטו", לצד הלוגו של לנובו. על הזולים יותר לא יהיה אפילו זכר לשמו של המותג האמריקאי הוותיק.

ההידרדרות במצבה של מוטורולה הייתה מהירה: זה התחיל במאי 2012, כאשר מנכ"ל גוגל לארי פייג' הודיע על רכישת החברה תמורת 12.5 מיליארד דולרים. המחלקה המשפטית הלוחמנית של אפל שיגרה באותם ימים שורה ארוכה של תביעות הפרת פטנטים נגד החברות שהריצו את מערכת ההפעלה של גוגל על המכשירים שלהן, ורכישתה של מוטורולה, שהחזיקה בספריית פטנטים מסיבית, נועדה להסיר את החסמים המשפטיים מהדרך ולאפשר למערכת ההפעלה של החברה להמשיך להיות מותקנת על עוד ועוד טלפונים חכמים.

אלא שלאחר שגוגל רכשה את מוטורולה החלו כמה מהחברות הגדולות שמכשיריהן הריצו את אנדרואיד לחשוש שגוגל תתחרה בהן ישירות, והחלו לרכוש או לפתח מערכות הפעלה שאינן מתוצרת גוגל: LG עשתה זאת עם WebOS; סמסונג עשתה זאת עם טיזן. כיוון שמוטורולה ממילא לא הכניסה מזומנים לקופתה של גוגל, וכיוון ששיתוף הפעולה עם היצרניות החזקות בקוריאה היה חשוב לה, הודיע פייג' בינואר 2014 על מכירתה של מוטורולה ללנובו, במחיר הנמוך בכמעט 10 מיליארד דולרים מזה שהיא שילמה עבורה רק שנה וחצי לפני כן: 2.91 מיליארד.