כשיחלוף הכפור: לכו לראות את הסנוניות האדמדמות בנגב

כמדי שנה בחורף מגיח פסטיבל "דרום אדום" עם הכלניות בנגב ■ השנה הקדימו ראשונות הכלניות לפרוח, ואיתן גם הפסטיבל

הכלניות באזור באר מרווה/ צילום: אורלי גנוסר

בכל מפגש עם שדה כלניות פורח יש משהו מרגש, גם אם ראית את המראה הזה מי יודע כמה פעמים בעבר. לא מפתיע אם כך שפסטיבל "דרום אדום" הפופולרי מושך מטיילים בכל שנה מחדש. בשנים האחרונות הכלניות מקדימות את פריחתן, כנראה בגלל התחממות כדור הארץ. השנה הרימו ראש האמיצות שבהן כבר בתחילת החודש.

אף שמדובר בסנוניות אדמוניות לא רבות, אלה הן החלוץ שבראש המחנה, ועם כמויות הגשמים הברוכות שקיבלה כאן האדמה בזמן האחרון, הבשילו התנאים לפריחה מושלמת. חשוב להזכיר שמשך הפריחה שלהן מוגבל בכל מקרה, ואם יהיה מזג אוויר חם ופתאומי במשך ימים ארוכים הן ירכינו ראש וייפרדו מהעולם בשתיקה. אז כדאי לקפוץ על ההזדמנות ועל הרכב ולהדרים לטיול בתוך יופי אדום בוהק.

בזכות הפסטיבל מגלה הציבור הישראלי את צפונות הנגב ואנשיו. דורון אפרת הוא אחד מהם, אמן בנשמתו שעבר לנגב כדי לממש חלומות. בנחלתו שבשדה צבי הוא יוצר כבר 8 שנים, מפרק ומרכיב את העולם בדרך משלו. יחד עם שאול בנו, שף במקצועו, הקימו את "הנקודה ה-12" - התשובה שלהם ל"11 הנקודות" (מבצע יישוב הנגב ב-1946) - מתחם אירוח עם שלושה צימרים ועם חאן-גלריה, שמעוטרים בעבודותיו.

הבנייה מבוססת על טהרת המיחזור, החדרים מאוד מיוחדים ויצירתיים, ועושים שימוש מושכל בשלל חומרים. בחאן-גלריה הם מארחים גם קבוצות ללינה ולארוחות, המבוססות על גידולי המשק המעין-אוטרקי שיצרו. בפסטיבל יתקיים במתחם סיור עם ארוחת בראנץ' עשירה, ומהטעימות שניסינו - יהיה טעים ביותר ומעשיר ביותר מדרך אחת (70 שקל לאדם, טל' 054-4600578).