עובדים ותיקים במגה: "נמכור את הבית; חוסר הוודאות משגע"

רומן אירמיאב ורעייתו: "לאף אחד לא אכפת מאיתנו. איפה דרעי שמדבר על שקופים ואיפה ראש הממשלה? ביקשנו מח"כים שיבואו, ובאו רק ממרצ"

רומן וטלי אירמיאב / צילום פרטי
רומן וטלי אירמיאב / צילום פרטי

ימים ספורים אחרי הקפאת ההליכים ברשת מגה, האווירה בקרב העובדים קשה. "ההרגשה על הפנים, ואנחנו בחרדות", אומר ל"גלובס" רומן אירמיאב, המועסק במגה 26 שנים בתפקיד מנהל מחלקת ירקות. אשתו טלי עובדת גם היא ברשת מזה 33 שנים כמנהלת שירות לקוחות. שניהם בני 59, הורים ל-3 וסבים ל-10 נכדים, והעתיד הכלכלי שלהם לא ברור. 

"גם אם ישלמו לנו פיצויים, אחרי כמה חודשים זה ייגמר? איך נתפרנס בעוד 7-8 שנים? דודי ויסמן ושרגא בירן הוציאו כספים ממגה. אף אחד לא בודק אותם? אני חושב שלאנשים האלה יש אבן במקום לב, והם צריכים לשבת בכלא", הם אומרים.

"עכשיו יש למגה נאמנים, אבל בעוד חודשיים יכולים לשלוח את כולנו הביתה. לאף אחד לא אכפת מאיתנו, עובדים שמרוויחים שכר מינימום. ביקשנו מכל המפלגות שיבואו ויזדהו איתנו, אז באו כמה חברי כנסת ממרצ. איפה הליכוד? איפה אריה דרעי שמדבר על שקופים, ואיפה ראש הממשלה? אלה נבחרי הציבור? שיסתכלו עלינו בעיניים".

לזוג יש משכנתא של 3,600 שקל בחודש שמטרידה אותם: "מאוד קשה כשיש לך עבודה, אתה איכשהו מתגלגל, אבל אם לא אעבוד, אני לא יודע מה יהיה. מספיק שחודש לא נקבל משכורת, וחודש אחרי אנחנו בברוך. יש חשבונות לשלם: ארנונה, חשמל, מים. ישבתי עם אשתי אתמול, והחלטנו שאם לא תהיה לנו ברירה, נמכור את הבית ונעבור לבית יותר קטן. אנחנו משתדלים לא לקחת ללב, אבל זה חודר למוח. היום התעוררתי ב-4 לפנות בוקר, חוסר הוודאות משגע אותנו".

- אתה חושש שבגילכם לא יעסיקו אתכם?

"אני מוכן לעבוד בכל עבודה כדי להתפרנס, אני לא מרים ידיים. חשבתי שבחברה הזאת נגיע לפרישה עם לב רגוע, אבל הם לא נותנים, הם הורגים את האנשים. אני מנסה לעודד את העובדים, אבל אין מי שיעודד אותי.

"יש לי הרבה חברים ברשת, שמחר כשהילדים שלהם יבואו הביתה מהצבא, לא בטוח שיהיה להם מה לתת להם לאכול. גם עכשיו החיים שלהם קשים, עם שכר של 4,000 שקל בחודש. אשתי ואני לקחנו בכל פעם 4-5 הלוואות מכל מקום שאפשר כדי שהילדים שלנו ילמדו ולא יעבדו כמונו בשביל 4,000-4,500 שקל. כל הצעקות של העובדים, ואף אחד לא שומע. גידלנו את הילדים לאהוב את המדינה, וכולם שירתו ביחידות מובחרות, ובסוף הגענו לכאן וזורקים אותנו לזבל?".